דרכון יווני

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

יוון היא אמנם לא היעד הפופולארי ביותר על הישראלים לבקשת אזרחות זרה, אבל המניעים לבקשת אזרחות זרה כזאת יכולים להיות שונים ומגוונים, וכמה מהם מוצאים מענה מדויק דווקא ביוון. כך למשל, אנשים המתחברים להוויי היווני, לפולקלור היווני, לעולם התיירות היווני ולחופי הים האינסופיים שלה ומעוניינים להשתקע ביוון או לפתח בה פעילות עסקית, דרכון יווני יכול מאוד לסייע להם. במקרים אחרים, פשוט מדובר על צאצאים של שושלת יוונית שאולי נגדעה בעקבות אירועים היסטוריים שונים ובראשם מלחמת העולם השנייה, שהובילה לגירוש ובריחה של יהודים רבים מאירופה, תוך שהם מותירים מאחוריהם לא רק את רכושם, אלא גם את אזרחותם.

מי זכאי לאזרחות יוונית?

תחילה חשוב להדגיש כי בפנייה בבקשה לממשלת יוון, הבקשה היא לא לקבלת דרכון יווני, אלא לקבלת אזרחות יוונית. מרגע שאתם הופכים לאזרחים יווניים, תוכלו כמובן להנפיק דרכון, תעודת זהות, רישיון נהיגה וכל מסמך אחר שלו אתם זכאים כאזרחים יווניים, אבל תחילה עליכם לזכות באותה אזרחות. החוק היווני אומר בפשטות כי כל אדם שנולד לאזרח יווני, גם הוא זכאי להיות אזרח יווני. תיאור קצר זה יכול להיות מאוד ברור ופשוט, שכן אם הוריכם הם אינם אזרחים יווניים, הרי שאין לכם כל זכאות לקבלת דרכון יווני, אלא שבפועל הדברים מעט יותר מורכבים, במיוחד כשמדובר ביהודים שברחו מאירופה במלחמת העולם השנייה.

הכלל היווני אומר כי כל אדם שיצליח להוכיח כי מגיעה לו אזרחות יוונית על פי אותו כלל של נצר לאזרחים יווניים, יוכל לקבל את אזרחותו היוונית. לעיתים צריך ללכת דור אחד אחורה, קרי להורים, לעיתים שני דורות אחורה, קרי לסבא ולסבתא ולעיתים מדובר בנבירה מספר דורות אחורה על מנת לזהות את השורשים היווניים ואת הסיבה לגדיעת השושלת בהיבט של הזכות לאזרחות.

מה צריך לעשות כדי לקבל דרכון יווני?

בהמשך למה שאמרנו עד כה, אם יש לכם יסוד להניח שיש לכם מקורות יווניים ובהתאם לכך אתם עשויים להיות זכאים לקבלת דרכון יווני, עליכם לאסוף את כל המסמכים ואת כל הראיות שתומכים בטענה זו ועליכם להוכיח את דבריכם ברמה המשפטית. לשם כך יהיה עליכם לאתר ולאסוף מסמכים חשובים על המשפחה שלכם מספיק דורות אחורה, לבדוק את מהימנותם ולבחון עד כמה הם כולם מתחברים בכדי להוכיח את זכאותכם. כמו כן, יהיה עליכם לתרגם את כל אותם מסמכים ולהגיש אותם במסגרת הפרוצדורה המתאימה לפי דרישות החוק היווני. לשם כך תוכלו להיעזר בעורך דין נוטריון המתמחה בנושא של אזרחות זרה ומכיר גם את התחום הספציפי של אזרחות יוונית, או לחילופין להיעזר בחברה מקצועית המתמחה בתחום זה ומציעה שירות של הוצאת דרכון יווני. ישנם לא מעט ישראלים שיכולים להגשים את החלום שלהם לקבלת דרכון יווני ואולי אלה ממש אתם. כל שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לאחד הגורמים המקצועיים ולהתחיל את התהליך של בדיקת הנושא.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!