אזרחות יוונית

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

יש לכם מקורות יווניים ואתם רוצים למנף אותם בכדי לקבל אזרחות יוונית? ובכן, המדובר כמובן במשימה אפשרית לחלוטין ובלבד שתבצעו אותה בצורה הנכונה, שתאפשר לכם למקסם את הסיכויים שלכם. ככלל, החוק היווני הוא מאוד ברור לגבי הזכאות לקבלת אזרחות יוונית ולפי חוק זה, כל אדם שנולד לאזרח יווני הוא אזרח יווני בעצמו ומקבל את אזרחותו בצורה אוטומטית. השאלה היא מה קורה אם מאיזושהי סיבה נשללה האזרחות היוונית מאדם בשל מאורעות היסטוריים או אירוע אחר שאינו תלוי בו? האם צאצאיו והמשך השושלת שלו זכאים גם הם לאותה אזרחות יוונית ואיך ניתן לקבל אותה? על כך בשורות הבאות.

מי זכאי לקבל אזרחות יוונית?

כפי שאמרנו קודם לכן, אזרחות יוונית ניתנת לכל אדם שנולד לאזרח יווני, בין ששני הוריו או הורה אחד בלבד הוא בעל אזרחות יוונית. על פי כלל זה, אזרחות זו עוברת מדור לדור לאורך השושלת של אזרחי יוון, אלא שלאורך ההיסטוריה קרו לא מעט מאורעות בהם נגדעו שושלות שלמות, אזרחים גורשו בשל מוצאם, עדתם או דתם וכעבור שנים כשהמצב שוב נרגע, נשאלת השאלה האם ישנה זכות לצאצאיהם של אותם אזרחים לקבל את אזרחותם היוונית מחדש. התשובה היא בהחלט כן, כל עוד אתם אכן יכולים להוכיח את היותכם צאצאים של אותו אדם.

איך מבצעים את הגשת הבקשה לקבלת אזרחות יוונית?

ובכן, השלב הראשון הוא לבסס את התשתית הראייתית הנדרשת על מנת להוכיח את זכאותכם לקבלת אזרחות יוונית. בשלב זה יהיה עליכם לאסוף כל חומר שיש בידיכם ואשר מעיד על חייו של האזרח היווני בראש השושלת ועל הקשר שלכם אליו. לעיתים נדרשת תעודת לידה בלבד ולעיתים נדרשות תעודות רבות כמו תעודות נישואין, תעודות לידה, תעודות פטירה, רישיונות למיניהם, תעודות השכלה וכל מסמך אחר שיכול לבסס תשתית ראייתית נדרשת. את התעודות הללו אתם צריכים לארגן בצורה חכמה שתאפשר לראות בצורה לוגית את הטענות שלכם עליהן אתם מבססים את בקשתכם לקבלת אזרחות יוונית. את המסמכים יש לתרגם ולהגיש לגרום השלטוני האחראי על בחינת זכאות לקבלת אזרחות יוונית בממשלת יוון.

האם אזרחות מאפשרת קבלת דרכון יווני?

התשובה היא בהחלט כן. בכל מקרה של קבלת אזרחות זרה, מה שאתם למעשה מבקשים, בתקווה לקבל, זה אזרחות ולא דרכון. תחילה ניתנת לכם אזרחות יוונית ובמסגרת זו אתם מקבלים מספר זיהוי שהופך אתכם לאזרח יווני לכל דבר ועניין. עם מספר הזהות הזה תוכלו להגיש בקשות להנפקת מסמכים אזרחיים שונים ובהם גם דרכון יווני, תעודת זהות יוונית, רישיון נהיגה יווני וכל מסמך אחר שתוכלו כעת להנפיק כשבידיכם אזרחות יוונית. את התהליך מומלץ כמובן לעבור בליווי גורם מקצועי בדמות עורך דין או חברה המתמחה בניהול תהליכים של הגשת בקשה לאזרחות זרה בכלל ואזרחות יוונית בפרט.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!