אזרחות אוסטרית

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

בשנה האחרונה הגמישה מאוד ממשלת אוסטריה את חוק השבות לניצולי שואה, צאצאיהם של ניצולי שואה וצאצאיהם של קורבנות שואה. המשמעות היא שאם יש לכם קשר דם אוסטרי, גם אם הוא הולך שניים, שלושה או יותר דורות אחורה, יש לכם את האפשרות להגיש בקשה לקבלת אזרחות אוסטרית. למה בכלל כדאי לכם להוציא אזרחות אוסטרית ואיך עושים את זה? על כך בשורות הבאות.

למה בכלל כדאי להוציא אזרחות אוסטרית?

ובכן, הסיבות להוצאת אזרחות אוסטרית הן רבות ומגוונות, אבל את רובן ניתן לחלק לשתי קטגוריות מרכזיות שמהוות את עיקר הפניות לקבלת אזרחות זרה: שיקולים תועלתניים ושיקולים אישיים שורשיים. מחד, אזרחות אוסטרית הופכת אתכם למעשה לאזרחים של האיחוד האירופי, שכן אוסטריה היא מדינה חברה באיחוד. ככאלה, תוכלו ליהנות מחופש תנועה, עבודה ולימודים בכל מדינות האיחוד האירופי וכן מעוד שורה של הטבות שמעניקה ממשלת אוסטריה לאזרחיה ושמעניק האיחוד האירופי לכלל האזרחים בתחומו. אם נשים את הדברים על השולחן, הרי ששיקולים תועלתניים אלה מהווים כיום את עיקר השיקולים שאנשים לוקחים בחשבון כאשר הם בוחנים את האפשרות להוצאת אזרחות אוסטרית או כל אזרחות אחרת במדינות האיחוד האירופי והשיקולים הללו הם כמובן כולם לגיטימיים לחלוטין. אזרחות היא בסופו של דבר זכות שמגיעה לכם ואין שום סיבה שתוותרו עליה ועל ההטבות שהיא יכולה לשאת בחובה.

מן הצד השני, רבים בוחרים להוציא אזרחות אוסטרית דווקא מסיבות אישיות ושורשיות, כמעין רצון לנצח את כל אלה שניסו להשמידם, לחזור לשורשים ולקבל את הזכות שמגיעה להם ואשר נשללה מהם בתקופה השחורה בחייהם מעצם היותם יהודים. גם שיקולים אלה הם כמובן שיקולים סופר לגיטימיים, בין שהם עומדים בפני עצמם ובין שהם משולבים בשיקולים התועלתניים אותם תיארנו קודם לכן.

איך מוצאים אזרחות אוסטרית?

לצורך הגשת בקשה לקבלת אזרחות אוסטרית, עליכם לאתר ולאסוף את כל המסמכים שיכולים להעיד על זכאותכם זאת. זכאות זו תלויה ביכולת להוכיח קשר דם שלכם עם דורות קודמים שהיו בעבר אזרחים אוסטריים ואשר על פי החוק האוסטרי, זכאים להעביר את אזרחותם לדורות הבאים, שהם בעצם אתם. מאחר ושושלות אלה נגדעו בגין מאורעות היסטוריים קשים, יש לכם היכולת לדרוש את "החייאת" השושלת, ובתנאי שתוכלו להוכיח את עמידתכם בקריטריונים הנדרשים. גורם מקצועי כדוגמת עורך דין נוטריון או חברה מקצועית, המתמחה בתחום של הוצאת אזרחויות זרות ובמיוחד אזרחויות באיחוד האירופי עבור שושלות אשכנז, יכול מאוד לסייע לכם גם באיסוף המסמכים הנדרשים, גם בהערכת ההסתברות לאישור הבקשה, גם בביצוע תרגום ואף בבניית עץ יוחסין על פי הצורך ולבסוף כמובן בהגשת הבקשה לקבלת אזרחות אוסטרית ובניהול ההתקשרות מול הגורמים בממשל האוסטרי סביב הבקשה. לאחר שתקבלו את האזרחות המיוחלת, תוכלו להנפיק לעצמכם דרכון אוסטרי וכל תעודה אזרחית אוסטרית אחרת.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!