אזרחות ליטאית

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

יש לכם שורשים ליטאיים ואתם רוצים למנף אותם בכדי לקבל אזרחות ליטאית, שתפתח לכם פתח בפני האיחוד האירופי כולו? החל משנת 2016 פתחה ליטא את שעריה לאזרחים זרים, כך שיוכלו להחזיק גם באזרחית ליטאית ללא צורך לוותר על האזרחות הקודמת שלהם. איך מוגדרים שורשים על פי החוק הליטאי? כמה דורות אחורה אפשר לקחת בחשבון בכדי לבחון זכאות לקבלת האזרחות? האם כל אדם שיש לו שורשים כאלה יכול לקבל אזרחות ליטאית? איך עושים את זה? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מי זכאי לקבלת אזרחות ליטאית?

על פי החוק הליטאי, כל אדם שנולד להורה אזרח או אזרחית ליטא הוא אזרח ליטא. יחד עם זאת, החוק מכיר גם באנשים ששייכים לשושלת ליטאית אשר מסיבות שונות שרשרת העברת האזרחות באותה שושלת נגדעה בנקודת זמן מסוים. עבור יהודים בארץ ישראל ובכלל, נקודת הזמן הזאת ברורה, קרי מלחמת העולם השנייה. יהודים רבים ברחו מליטא או פשוט הובלו למחנות השמדה ובכך למעשה נגדעה השושלת של משפחתם. בהתאם לכך, מאפשר החוק הליטאי לכל צאצא לאזרח ליטאי עד כדי מרחק של שלושה דורות אחורה, להגיש בקשה לקבלת אזרחות ליטאית בהתאם להוראות החוק הליטאי.

האם זה בכלל נחוץ?

הבחירה להוציא אזרחות זרה, ליטאית או אחרת, היא בחירה שיכולה להתקבל על רקע תועלתני או אישי או שניהם גם יחד. החל משנת 2004, הפכה ליטא לחברה באיחוד האירופי וזה אומר שכל מי שמחזיק בדרכון ליטאי יכול למעשה לעבור באופן חופשי בכל מדינות האיחוד האירופי, לעבוד במדינות הללו, ללמוד במוסדות הלימוד בהן וליהנות מעוד שורה של הטבות השמורות לאזרחי המדינות החברות באיחוד האירופי. הרקע יכול להיות גם רקע אישי, קרי אדם שמבקש לשמר את השורשים שלו ולהבטיח שמה שמגיע לו, שלו.

איך מוציאים אזרחות ליטאית?

קבלת אזרחות ליטאית יכולה להיות פשוטה או מורכבת, אבל היא חייבת להתבצע על פי עקרון מאוד פשוט: היכולת להוכיח את זכאותכם ברמה המשפטית. לשם כך יהיה עליכם לאסוף ראיות בדמות תעודות לידה, תעודות פטירה, תעודות נישואין וכל מסמך אחר שיכול להעיד על כך שאחד מאבותיכם או אימותיכם, עד שלושה דורות אחורה, היה או הייתה בעל אזרחות ליטאית. את כל אלה יהיה עליכם להכין בצורה הנדרשת, לתרגם את המסמכים ולהגיש אותם בצינורות המקובלים על מנת שבקשתכם תיבחן על ידי הגופים הרשמיים האחראים לכך בליטא. את התהליך של קבלת אזרחית ליטאית כדאי לעבור, על כן, בליווי גורם מקצועי כמו עורך דין או חברה המתמחה בהוצאת אזרחות זרה, על מנת להבטיח שאתם מבססים בצורה אפקטיבית את הראיות הנדרשות להוכחת זכאותכם, ושאתם עושים זאת על פי הכללים הבירוקרטיים המוגדר בחוק הליטאי. לאחר קבלת האזרחות תוכלו גם להנפיק דרכון, תעודת זהות או כל מסמך רשמי אחר לו אתם זכאים כאזרחי ליטא.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!