Site icon יורופספורט

הגירה לאיסלנד

בין אם זה אחרי טיול משפחתי, או אולי  טיול שאנשים עושים עם חברים – איסלנד היא מדינה קסומה שמותירה חותם על כל מי שמגיע לבקר בה. עבור ישראלים, הקסם הזה יכול להפוך לטריגר עבור תהליך מורכב הרבה יותר ואולי, אפילו, לרצון הולך וגובר להפוך את איסלנד למקום המגורים הקבוע. האם זה אפשרי? היכרות מעמיקה עם מה שיש למדינה הזו להציע, מעבר לנופים הנפלאים והייחודיים, תאפשר לכם לאמוד את היכולת שלכם להתאים למעבר לאיסלנד לתקופה ארוכה של כמה חודשים או אפילו שנים, כלומר להפוך את הטיול למסע חיים של ממש.

למה דווקא איסלנד?

מבחינת מזג אוויר ואקלים בכלל, מעבר למגורים בארץ כל כך שונה מישראל עלול להיראות כמו רעיון יוצא דופן במיוחד ולכן רוב האנשים בוחרים לעבור טרק באיסלנד ולסיים את ההיכרות שלהם עם האיזור בטיול בלבד. לא שחסר מה לראות במקום הזה: הקרחונים הענקיים, הטמפרטורות הנמוכות שמהוות בסיס למחייה עבור בעלי חיים ייחודיים, הנופים רחבי הידיים – כל אלו, מן הסתם, מזמינים מאוד וללא ספק יכולים להיות רקע נפלא לתמונות ולחוויות. 

בנוגע להגירה של ממש או אפילו למעבר למגורים באיסלנד לכמה חודשים, מדובר בתהליך מורכב יותר וזאת כיוון שעל מנת לקבל אישור למגורי קבע במדינה הזו, יש לעמוד בלא מעט תנאים.

מה צריך בשביל להגר לאיסלנד?

אם במקרה אתם נשואים לאדם שמוצאו מאיסלנד – אתם מסודרים. סביר להניח שזה לא המצב, לכן מלכתחילה אפשרות ההגירה היא מאתגרת במיוחד עבור ישראלים, אך עלולה להיות פחות סבוכה במידה שיש לכם אזרחות של אחת מן המדינות המשתייכות ל EEA, ביניהן למשל פולין, בלגיה, איטליה, הולנד ואחרות. דרכון כזה יכול להוות קרש קפיצה לקראת האישור שלכם – אבל הוא בוודאי לא מספיק.

אישורי תושב באיסלנד – כל הסוגים

ניתן לבחור בין אשרת תושב למטפלים הנוסעים כדי למלא תפקיד של או-פר ומתלווים למשפחה המתגוררת באיסלנד, לאשרה שמטרתה לימודים, אשרה שמטרתה עבודה או אשרה שנועדה על מנת להתאחד עם משפחה שמתגוררת באיסלנד. רק דרכון אירופאי מהסוג שהוזכר קודם, יאפשר בפועל עבודה באיסלנד לאחר הכניסה למדינה – אם לא הגשתם בקשה לכל הפחות 3 חודשים טרם הכניסה למדינה ואין לכם דרכון אירופאי, הסיכוי שלכם לקבל אשרת עבודה הוא אפסי.

אשרת לימודים, לעומת זאת, צפויה להיות פשוטה יותר להנפקה – ומכאן שאם ההגירה נועדה למטרת לימודים, ייתכן שאתם יכולים להצליח להשלים את ההליך הסבוך, אפילו ללא דרכון אירופאי.

האם כדאי להנפיק אשרת תושב לצורך טיול ארוך באיסלנד?

על מנת לטייל וליהנות מהארץ הקסומה שהיא איסלנד, גם אם מדובר בשבועות ארוכים או חודשים – אין צורך לבצע תהליך הגירה של ממש וניתן בהחלט לבלות וליהנות, עד כמה שהתקציב מאפשר. אז אמנם לא תוכלו לעבוד במדינה זו באופן חוקי, אך כן תוכלו להגשים את החלום ולצבור חוויות נהדרות שיישמרו בזכרונכם לכל החיים.

Exit mobile version