דרכון איטלקי

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

חוקי ההגירה והאזרחות האיטלקיים הם מאוד ברורים ולמעשה גם מאוד מקלים. יחד עם זאת, בכדי להיות זכאים לקבלת דרכון איטלקי, עליכם לעמוד בקריטריונים מאוד ספציפיים וכל עוד אתם עומדים בהם, תוכלו לקבל אזרחות איטלקית כמעט באופן אוטומטי. מהם אותם כללים ואיך נכון להגיש את הבקשה לקבלת דרכון איטלקי? על כך בשורות הבאות.

מי זכאי לקבלת דרכון איטלקי?יחד עם זאת, בכדי להיות זכאים לקבלת דרכון איטלקי, עליכם לעמוד בקריטריונים מאוד ספציפיים וכל עוד אתם עומדים בהם, תוכלו לקבל אזרחות איטלקית כמעט באופן אוטומטי.

אזרחות איטלקית היא אזרחות המוענקת לכל אדם שנולד לאזרח איטלקי, גם אם לא שני הוריו איטלקיים. זכות זאת מועברת מאב לבן לאורך השושלת כולה והמשמעות היא שאם יש לכם שורשים כלשהם באיטליה, גם אם הם מאוד רחוקים, אתם זכאים לקבלת דרכון איטלקי ובלבד שתוכלו להוכיח את השורשים הללו. כמו כן, אם אתם נישאים לאזרח איטלקי או לאזרחית איטלקייה תוכלו לקבל אזרחות איטלקית בתום 6 חודשי המתנה לאחר הנישואין במידה ואתם מתגוררים באיטליה, ובמידה ולא, יהיה עליכם להמתין 3 שנים לקבלת האזרחות האיטלקית המיוחלת. מעבר לתנאים אלה, ישנם תנאים נוספים שיכולים להוות עבורכם ערוצים לקבלת דרכון איטלקי, ואלו מפורטות בחוקי האזרחות של איטליה. כך למשל, אזרחות במדינות צפון אפריקה מסוימות עשויות לאפשר לכם קבלת דרכון איטלקי, הכל לפי הנסיבות והעניין.

איך מגישים בקשה לקבלת דרכון איטלקי?

ובכן, הבקשה שאתם מגישים היא לא לקבלת דרכון איטלקי אלא לקבלת אזרחות איטלקית. לאחר שתקבלו את האזרחות, יוקצה לכם מספר זיהוי איטלקי שיהפוך אתכם לאזרחים איטלקיים לכל דבר ועניין. ככאלה, תוכלו אז לגשת למשרד הפנים האיטלקי ולהנפיק תעודת זהות כמו גם דרכון איטלקי, ממש כפי שנעשה בישראל. הדבר החשוב ביותר לזכור בהגשת בקשה לקבלת אזרחות איטלקית הוא שעליכם לבסס את הבקשה שלכם בצורה הרמטית ולשם כך עליכם לדעת מהם הקריטריונים, איך מוכיחים את העמידה שלכם בקריטריונים האלה ואיך מרכזים את הכל אל תוך הפרוצדורות הבירוקרטיות של הגשת בקשה לקבלת דרכון איטלקי.

במסגרת התהליך יהיה עליכם לאסוף מסמכים, לבדוק את מהימנותם, לבחון את המידה בה הם תומכים בטענותיכם לקבלת האזרחות ובמקרים מסוימים גם לבנות ממש אילן יוחסין שיוכיח את השורשים האיטלקיים שלכם עד לנקודת הזמן הנדרשת. בהמשך, יהיה עליכם לתרגם את כל המסמכים על פי הכללים שמגדירים חוקי האזרחות של איטליה ולבסוף להגיש הכל כנדרש ולהתנהל מול הרשויות האיטלקיות עד לקבלת האזרחות. במסגרת התהליך, אתם זקוקים לאנשי מקצוע שגם ינחו אתכם לאורכו וגם יבצעו עבורכם את כל המשימות הנדרשות בליווי מומחים.

על כן, אם אתם רוצים להוציא דרכון איטלקי, להבטיח מקסימום סיכויים להצלחת התהליך ולהבטיח את סיום התהליך במהירות האפשרית, מומלץ לעבור אותו בליווי גורם מקצועי כדוגמת עורך דין נוטריון המתמחה בתחום ההגירה והאזרחות הזרה או בסיוע חברה מקצועית המתמחה בדיוק באותו תחום ומכירה לעומק גם את הפרוצדורה הספציפית של הגשת בקשה לקבלת דרכון איטלקי.

אזרחות איטלקית

הבקשה שאתם מגישים היא לא לקבלת דרכון איטלקי אלא לקבלת אזרחות איטלקית. לאחר שתקבלו את האזרחות, יוקצה לכם מספר זיהוי איטלקי שיהפוך אתכם לאזרחים איטלקיים לכל דבר ועניין.
 

יודעים או חושבים שיש לכם מקורות איטלקיים מספר דורות אחורה? מקורות אלה יכולים לסדר לכם אזרחות איטלקית ועם האזרחות הזאת תוכלו ליהנות משורה ארוכה של יתרונות במסגרת כל המדינות החברות באיחוד האירופי. אז מי זכאי לקבל אזרחות איטלקית ומהו התהליך שיהיה עליכם לעבור בכדי לקבל אותה? על כך בשורות הבאות.

מי זכאי לקבל אזרחות איטלקית?

החוק האיטלקי מגדיר מספר מצבים בהם אדם זכאי לקבל אזרחות איטלקית. התנאי הראשון הוא כמובן לידה להורה בעל אזרחות איטלקית, בין ששני ההורים הם אזרחים איטלקיים ובין שרק אחד מהם. זכות זו עובר מדור לדור לאורך השושלת וגם אם נגדעה בנסיבות היסטוריות מסוימות, הזכות עודנה נשמרת ובתנאי שתוכלו להוכיח את היותכם נצר לשושלת איטלקית. אפשרות שניה לקבלת אזרחות איטלקית היא באמצעות נישואין לאזרח או לאזרחית איטלקיים. במקרה כזה, במידה ותתגוררו באיטליה תוכלו לקבל את האזרחות האיטלקית כבר לאחר 6 חודשים ואם לא תתגוררו באיטליה, תצטרכו להמתין 3 שנים עד לקבלת האזרחות. המשמעות היא שאם כאמור יש לכם יסוד סביר להניח שאתם נצר לשושלת איטלקית כלשהי, תוכלו לבחון את השורשים שלכם ואם תצליחו להוכיח את הקשר שלכם לאותה שושלת, תוכלו להגיש בקשה לקבלת אזרחות איטלקית.

איך מגישים את הבקשה ואיך מבססים אותה?

לצורך קבלת אזרחות איטלקית, אתם צריכים כאמור להוכיח את עמידתכם באחד מן התנאים שפירטנו לעיל. במקרים מסוימים זה עשוי לדרוש מכם ללכת מספר דורות אחורה, לאסוף מסמכים כמו תעודות לידה, תעודות פטירה, תעודות נישואין, תעודות לימודים, רישיונות למיניהם וכל מסמך אחר שיכול להוכיח א' את קיומה של אותה שושלת לה אתם טוענים שאתם שייכים וב' את השייכות שלכם בפועל לאותה שושלת. חשוב להבין שהבקשה שלכם תיבחן בעיניים משפטיות ועל כן עליכם להכין את כל התשתית הראייתית לבקשה.

את הבקשה מומלץ מאוד להגיש, אבל גם לגבש ולבנות, בליווי גורם מקצועי שיודע בדיוק מהם המסמכים הדרושים, מהם המסמכים שיכולים להיות חזקים יותר מאחרים לצורך הוכחת זכאותכם ויודע גם להכין את הבקשה כולה לרבות תרגום מסמכים, קבלת אישורים של עורכי דין נוטריונים וכל מרכיב אחר בתהליך הבקשה לקבלת אזרחות איטלקית, שיהיה עליכם להשלים על מנת שאכן תוכלו להגיש את הבקשה.

גורמים מקצועיים אלה יכולים להיות עורך דין נוטריון המתמחה בתחום של הגשת בקשות לקבלת אזרחות זרה וכן חברות מקצועיות, המתמחות בתחום זה ועובדות על בסיס קבוע עם אנשי מקצוע שיכולים לסייע מאוד וששירותיהם נדרשים בתהליך ההגשה של בקשה לקבלת אזרחות איטלקית. עבודה בליווי גורמים מקצועיים, לא רק שיכולה לסייע לכם מאוד לעבור את התהליך בקלות רבה יותר, אלא יכולה להכריע האם בכלל תקבלו אזרחות איטלקית בסוף התהליך. לכשתהיה בידיכם האזרחות, תוכלו גם להנפיק דרכון, תעודות זהות ומסמכים אזרחיים איטלקיים נוספים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!