הוצאת דרכון פורטוגלי לבד – איך עושים את זה והאם זה משתלם?

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

על פי הנתונים, למעלה מעשרים אלף איש הוציאו דרכון פורטוגלי בשנה האחרונה, והם מצטרפים לעשרות אלפים שהוציאו דרכון בשנים הקודמות. דרכון זה הפך להיות אחד המסמכים הנחשקים ביותר בקרב ישראלים, צעירים ומבוגרים. כל מי שרוצה יכול לבצע תהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי לבד או לבחור לעשות זאת באמצעות משרד עורכי דין. במאמר זה אנחנו נסביר כיצד מבצעים את זה לבד והאם באמת משתלם או שמא מוטב לשלם לעורך דין שיבצע את כל התהליך עבורנו.

לפני כן, נסביר בקצרה מדוע כל כך הרבה ישראלים מעוניינים להוציא דרכון פורטוגלי, מה בדיוק מושך אותם לעשות את זה, כיצד הם יכולים להיעזר בו בעתיד ולא פחות חשוב, למה דווקא דרכון פורטוגלי ולא דרכון של מדינה אחרת.

 

מה מושך ישראלים להוציא דרכון פורטוגלי?

הסיבה מדוע ישראלים רבים מוכנים לבצע תהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי לבד או באמצעות עורך דין היא מאוד פשוטה, פורטוגל שייכת לאיחוד האירופי וברגע שמוציאים דרכון אז למשל שייכים לאיחוד באופן רשמי ואפשר ליהנות מכל התנאים והזכויות שמקבלים תושבי האיחוד. זה נכון לגבי מגורים, עבודה, וכדומה

מדוע דווקא דרכון פורטוגלי? ההסבר לכך הוא שלפני מספר שנים ממשלת פורטוגל החליטה שכל יהודי אשר יכול להוכיח קשר שמשפחתו היא ממגורשי ספרד ב-1492, הרי שהוא יכול להוציא דרכון פורטוגלי. הממשלה קבעה רשימת שמות משפחה אשר יכולות לקבל אפשרות להוציא דרכון. בעזרת הקהילה היהודית בפורטוגל, התהליך הפך להיות מאוד פשוט ומהיר, כך אפשר להוציא דרכון פורטוגלי בקלות.

 

איך מוצאים דרכון פורטוגלי לבד והאם זה משתלם?

בעיקרון, בשביל לבצע תהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי לבד יש לעבור מספר שלבים. יש להוכיח, כאמור, קשר למגורשי ספרד, לשם כך יש לקבל אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל על ידי הצגת מסמכים שמלמדת על המקורות המשפחתיים. יש להציג תעודת יושר מהמשטרה, ואת כל המסמכים הנ"ל ומסמכים אחרים שנדרשים להציג יש לתרגם בתרגום נוטריוני, ולהציג אותם בפני הרשויות בפורטוגל אשר יחליטו האם לאשר את הבקשה.

התהליך הזה יכול לקחת הרבה מאוד זמן. ישנם אנשים שמחכים למעלה שנה עד שהם מקבלים אישור ואז עליהם לחכות זמן נוסף עד שיוכלו למצוא תור להוצאת דרכון ותעודת זהות מקומית.

מי שבוחר לעשות את זה לבד, צריך לדעת איך התהליך מתבצע, מה בדיוק עליו להציג בפני הרשויות, למי הוא אמור להציג ובאיזה אופן. ניתן לבצע את התהליך בצורה הרבה יותר פשוטה וקלה, אם בוחרים במשרד עורכי דין שמתמחה בכך. זה אומנם יכול לעלות הרבה יותר כסף, אך יחסוך את הטרחה, יחסוך זמן ויאפשר לקבל תוצאות הרבה יותר טובות ומדויקות, מבלי שיהיה צורך לחזור על שלבים, ולקבל את הדרכון בהקדם.

חושבים להוציא אזרחות פורטוגלית לבד? יש הרבה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם מגיעים להחלטה הזאת. בתור התחלה, חשוב לנו להדגיש שזה אפשרי בהחלט להוציא אזרחות פורטוגלית לבד. עם זאת, אתם צריכים להבין שמדובר על תהליך לא פשוט, גם תהליך בליווי מקצועי הוא לא פשוט. למעשה, מה שעושה חברה מקצועית או עורך דין מנוסה בתהליך הזה הוא ליצור קשר עם כל הגורמים הרלוונטים ובכך, הם גובים שכר טרחה. העלויות הכלליות של הוצאת אזרחות פורטוגלית ינועו בין 7,000 ש"ח ועד 10,000 ש"ח. כאשר אתם נעזרים בחברה מקצועית או עורך דין אתם משלמים שכר טרחה נוסף שנע בין 2,500 ש"ח ועד 4,000 ש"ח.

למה אתם צריכים אזרחות פורטוגלית?

תחילה, חשוב להבין את היתרונות הרבים שאזרחות פורטוגלית מקנה לנו. ברגע שיש לנו אזרחות פורטוגלית למעשה יש לנו דרכוןעליכם לוודא שאתם עומדים בכל תנאי הסף לקבלת אזרחות פורטוגלית. עליכם להיות מעל גיל 18 ולהוכיח את היהדות שלכם, אירופאי אשר מבטיח לנו הטבות רבות. ההטבות באות לידי ביטוי במספר גורמים: תעסוקה, תנועה, לימודים ועוד. כאשר מדובר על תעסוקה, ברגע בו יש לכם אזרחות פורטוגלית יש לכם הרבה יותר אפשרויות עבודה גם בארץ וגם בחו"ל. אם תרצו לפתוח חברה באחת ממדינות אירופה, ללא אזרחות אירופאית אתם תתקלו בבעיות רבות ועלויות גבוהות יותר. כאשר יש לכם אזרחות פורטוגלית, אתם יכולים להנות מכל ההטבות שיש לאיחוד האירופי להציע לכם, הטבות אשר הופכות את העסק שלכם למרוויח יותר. גם בארץ יש מקומות אשר דורשים אזרחות אירופאית, במיוחד במקומות ממשלתיים, שגרירות וכד'.

מבחינת תנועה, כאשר יש לכם אזרחות פורטוגלית אתם יכולים לנוע בחופשיות בכל רחבי אירופה וגם להרגיש תושבי המקום. כאשר אין לכם אזרחות אירופאית אתם צריכים אשרת כניסה למדינות רבות. מלבד לכך, בתור אזרחיים ישראליים אם נרצה לטוס לארצות הברית או אוסטרליה, אנחנו נהיה חייבים להוציא ויזה. מי שמחזיק בדרכון אירופאי לא חייב להוציא ויזה. גולת הכותרת היא הלימודים. כל אזרח אירופאי זכאי להטבות משמעותיות בכל הנוגע ללימודים אקדמיים. מדינות רבות באירופה מוכרות בשל מוסדות הלימודים המובחרים שיש להם שם עולמי ובתור אזרחי אירופה, אתם גם יכולים ללמוד שם. איפה ההטבה? אתם יכולים ללמוד שם בחינם אם בסבסוד משמעותי, זאת הטבה מאוד משמעותית. גם אם כבר יש לכם תואר או שניים בארץ, אתם יכולים לחשוב על הדור הבא. ברגע שיש לכם אזרחות פורטוגלית, עם לידת הילדים שלכם הוא אוטומטית יהיו זכאים גם הם לאזרחות אירופאית. במקרה בו כבר יש לכם ילדים, התהליך יהיה יותר מזורז מכיוון שהוא עומד תחת הקטגוריה של "איחוד משפחות".

אזרחות פורטוגלית לבד – יתרונות

היתרון הבולט ביותר שיש כאשר אתם מוציאים אזרחות פורטוגלית לבד הוא החיסכון בכסף. אתם אמורים לחסוך כמה אלפי שקלים נכבדים כאשר אתם בוחרים להוציא אזרחות פורטוגלית לבד. עם זאת, קחו בחשבון את זמן ההתעסקות שיש לכם במשך התהליך הזה.

אזרחות פורטוגלית לבד – חסרונות

החיסרון הוא חוסר הניסיון שלכם. כאשר אתם פונים למקום מקצועי הוא מעניק לכם שירותים שהוא כבר מנוסה בהם. זאת אומרת, החשש מדחייה או סירוב עקב טפסים שלא נשלחו כראוי אינו קיים. כמו כן, חברות מקצועיות הופכות את התהליך ליותר מזורז. אתם צריכים לדעת שללא חברה מקצועית שתלווה אתכם, אתם תהיו אלו שצריכים להתעסק עם הקהילה היהודית בפורטוגל, בדיקת זכאות, הוכחת זיקה לפורטוגל, תרגום מסמכים על ידי נוטריון וכן הלאה… מדובר על תהליך קשה, אבל הוא כן אפשרי באופן עצמאי.

כמה עולה להוציא אזרחות פורטוגלית לבד?

בסופו של דבר, המחיר אותו אתם משלמים מגיע בשלבים. הסכום שאתם משלמים מתחלק לאגרות עבור פורטוגל והקהילה היהודית,כאשר מדובר על הוצאת אזרחות פורטוגלית לבד עבור קטין, התהליך אמור להיות קצר יותר מכיוון שממשלת פורטוגל מעניקה העדפה לקטינים הנפקת מסמכים ממשרד הפנים, תרגום מסמכים משפטיים, תעודת לידה, תעודת יושר ועוד על ידי נוטריון, חתימת אפוסטיל, שירותיו של עורך דין מטעם ממשלת פורטוגל ועוד. המחיר הכולל עבור כל ההוצאות האלה נע בין 4,000 ש"ח ועד 5,500 ש"ח לרוב. יש מקרים חריגים בהם המחירים יעלו. לדוגמא, אם אתם לא מצליחים להוכיח את הזיקה שלכם לפורטוגל ושאתם אכן זכאים, יהיה עליכם לערוך בדיקה גנאולוגית אשר המחיר שלה נע בין 2,500 ש"ח ועד 4,000 ש"ח לרוב.

מהו משך התהליך?

בין אם אתם מלווים על ידי חברה מקצועית ובין אם לא, התהליך הוא ארוך. משך זמן התהליך נע בין שנה ועד שנתיים וחצי. כאשר אתם פועלים באופן עצמאי, הזמן יכול להתארך וזה די תלוי בכם. היתרון המשמעותי של העסקת עורך דין או חברה שתעשה זאת עבורכם הוא שאותו בעל מקצוע כבר מנוסה ויש לו את הגורמים אליו הוא פונה באופן קבוע. בשל התנאים האלה, התהליך יהיה יותר מזורז. כאשר מדובר על הוצאת אזרחות פורטוגלית לבד עבור קטין, התהליך אמור להיות קצר יותר מכיוון שממשלת פורטוגל מעניקה העדפה לקטינים או בני זוג שאחד מהם מחזיק דרכון פורטוגלי.

אזרחות פורטוגלית לבד או עם ליווי?

בסופו של דבר, הבחירה היא שלכם. אם אתם חושבים שאתם כן יכולים להתמודד עם התהליך הזה באופן עצמאי, אתם תוכלו להתחיל בתהליך לבד. יש לקחת בחשבון שעקב דחייה או סירוב התהליך עלול לקחת יותר זמן. העלות הכללית עבור שירות של עורך דין או חברה מקצועית יהיה כמה אלפי שקלים בודדים עבור כשנתיים של עבודה. אם בחרתם לעבור את התהליך הזה לבד, שימו לב היטב שיש לכם את כל המסמכים הנדרשים ושאתם מקבלים אישור מטעם הקהילה היהודית על קבלת המסמכים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!