אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

הוצאת אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין, זה אפשרי בכלל? התשובה היא כן. עם זאת, יש הרבה דברים אחרים שאתם צריכים לקחת בחשבון כאשר אתם בוחרים באופציה הזאת. הדרך הנפוצה ביותר להוציא אזרחות פורטוגלית היא באמצעות חברה מקצועית או עורך דין אשר ילווה אתכם לאורך כל התהליך, ימלא את הטפסים הרלוונטים עבורכם ויכוון אתכם לניסוח הטוב ביותר כדי שתוכלו לקבל אישור עבור זיקה לפורטוגל מאת הקהילה היהודית בפורטוגל.

מי זכאי לדרכון פורטוגלי?

בתור התחלה חשוב בכלל לדעת אם אתם זכאים להתחיל בתהליך הזה. מי שזכאי לדרכון פורטוגלי חייב לעמוד בתנאי הסף: על המבקשהוצאת אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין, זה אפשרי בכלל? התשובה היא כן להיות יהודי, על המבקש להיות בעל זיקה לפורטוגל, היעדר עבר פלילי (תעודת יושר) ועליו להיות מעל גיל 18. אם אתם עומדים בכל התנאים האלה תוכלו להתחיל בתהליך הבקשה. גירוש ספרד היה לפני כ-500 שנה עקב הצו של המלך באותה תקופה. ממשלת פורטוגל בחרה להעניק "פיצוי" למגורשי ספרד ולהעניק להם את האפשרות להוציא דרכון פורטוגלי אשר למעשה הוא דרכון אירופאי.

בשנת 2019 היו תנאים מחמירים יותר להוצאת דרכון פורטוגלי, אך התנאים האלה ירדו מהפרק ואף היום, גם יהודי צפון אפריקה ברובם זכאים לדרכון פורטוגלי, אך שם התהליך הוא מעט יותר מסובך. הבירוקרטיות להוצאת דרכון פורטוגלי משתנות מדי פעם ולכן חשוב תמיד להיות עם היד על הדופק. את התהליך אנחנו מתחילים מול הקהילה היהודית בפורטוגל אשר מורכבות משני מוקדים, המוקד הראשון הוא הקהילה היהודית בליסבון והשניה בפורטו. במסגרת הבדיקה הראשונה יש לבדוק את הזכאות שלכם לאזרחות, המוצא שלכם או של הסבא והסבתא שלכם צריך להיות מהמדינות הבאות: סוריה, איטליה, יוון, מצרים, לוב, לבנון, טורקיה, מרוקו, ברזיל, ארגנטינה, עיראק, הולנד ויוגוסלביה. כנראה שאם המוצא שלכם הוא מאחת המדינות הללו, אתם זכאים לקבלת דרכון אירופאי.

עליכם לוודא שאתם עומדים בכל תנאי הסף לקבלת אזרחות פורטוגלית. עליכם להיות מעל גיל 18 ולהוכיח את היהדות שלכם,השלב הראשון – עליכם בשלב הראשון לעמוד בכל תנאי הסף בכך שקהילה היהודית בפורטוגל תכיר בכם ובעובדה שאתם שייכים למגורשי ספרד. לאחר מכן, יהיה עליכם להגיש את התיק עם הדרישה לרשויות בפורטוגל. מדובר על כל המסמכים שאתם יכולים להנפיק דרך משרד הפנים. לאחר מכן, יהיה עליכם לצרף את האישור שקיבלתם מטעם הקהילה לשגרירות, משרד החוץ והרשויות בפורטוגל.

השלב השני – לאחר שאתם קיבלתם אישור על זכאותכם לאזרחות פורטוגלית, יהיה עליכם לאסוף את המסמכים הבאים לצורך השלמת התהליך: תעודת יושר, יהיה עליכם להציג תעודה יושר דרך המשטרה, במקרה בו התגוררתם בחו"ל לצורך לימודים או עבודה, יהיה עליכם גם להגיש תעודת יושר מטעם אותה מדינה. את תעודת היושר יש לתרגם לפורטוגזית. לאחר מכן, יהיה עליכם להגיש צילום דרכון וטופס פרטים אישיים (ניתן להוריד באופן מקוון). מומלץ גם לצרף מסמכים שונים אשר תומכים בזכאות שלכם (תעודת לידה של ההורים, סבא וסבתא, תעודת נישואין, כתובה). כמו כן, ניתן לצרף בקשה בנימוק אישי למה אתם זכאים לדרכון פורטוגלי.

השלב השלישי – את כל המסמכים האלה אתם שולחים לקהילה היהודית בפורטגול, שם יהיה עורך דין מטעם הקהילה אשר תפקידו למיין ולבדוק את הבקשה מבחינה חוקית. בנוסף, יהיה עליכם לשלם אגרות בארץ ובפורטוגל עבור השלמת התהליך. עליכם לקבל אישור מטעם הקהילה אשר מעיד את קבלת התיק, לאחר מכן תשלמו עוד 250 יורו.

 

מה התפקיד של עורך הדין?

את כל התהליך שציינו עכשיו אתם יכולים לעשות לבד, להוציא אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין. מדובר על תהליך שניתן לעשות את רובוכאשר מדובר על תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין משך זמן ההמתנה יכול להתארך באופן מקוון, אך כל תשלומי האגרות, התרגום ושליחת המסמכים יהיו רלוונטים עם עורך דין ובלי עורך דין. אז למה אתם משלמים בעצם לעורך דין בשביל הוצאת אזרחות פורטוגלית? התשובה לכך היא שעורך דין אשר יש לו ניסיון בתחום יוכל לעשות את העבודה בשבילכם ולעשות אותה היטב. יש הרבה "מכשולים" בדרך אשר יכולים לגרום לבקשה שלכם להידחות.

דחיית הבקשה עלולה לגרום לתהליך להתארך בצורה משמעותית ובמקרים חריגים, להיפסל. לכן, ההמלצה שלנו היא כן להיעזר בשירותיו של עורך דין. עורך דין מנוסה יודע איך לנסח נכון את כל המסמכים ויודע עם מי נכון ליצור קשר ואיך, זאת המומחיות שלו. המחיר אותו אנחנו משלמים עבור עורך דין ינוע בין 2,500 ש"ח ועד 4,000 ש"ח – שכר טרחה. חשוב להדגיש כי התהליך אורך כשנתיים עם ליווי של עורך דין, כאשר מדובר על תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין משך זמן ההמתנה יכול להתארך.

כמה עולה להוציא אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין?

המחיר אותו נשלם עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין לרוב תנוע בטווח של כ-4,500 ש"ח עד 6,000 ש"ח. התשלום יהיה עבור האגרות, שכר טרחה לעורך דין בפורטוגל, מיסוי ועוד. בסופו של דבר, מדובר על התעסקות רבה, יש ליצור קשר עם נוטריון על מנת לקבל תרגום לפורטוגזית בחתימתו, חותמת אפוסטיל, משרד החוץ ועוד. ברגע בו אתם נעזרים בשירות של עורך דין בארץ, רוב התהליך יהיה מולו ואתם תוכלו להמשיך ביום יום שלכם כרגיל.

כמו כן, יש מקרים נוספים בהם אתם כן זכאים לאזרחות פורטוגלית אבל אתם לא מודעים לזה. על פי שם המשפחה אתם לא זכאים, אבל אם תעשו בדיקה גנאולוגית אתם תוכלו לקבל תוצאות ברורות יותר. המחיר אותו תשלמו עבור הבדיקה הזאת ינוע בין 2,000 ש"ח ועד 4,000 ש"ח. לסיכום, אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין היא אפשרית, אבל יש להקפיד היטב על כל התהליך ולעשות זאת בחומרת ראש.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!