האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדים

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

כולנו כבר רואים את הפרסום של אזרחות פורטוגלית בכל מקום, אבל לא באמת מבינים עד כמה זה רלוונטי עבורנו ובמיוחד, עבור הילדים שלנו. אזרחות פורטוגלית יכולה להקנות לנו הטבות רבות שאי אפשר למצוא אותן בארץ. יש לא מעט שלבים שאנחנו צריכים לעבור לפני קבלת האזרחות האירופאית, אבל ברגע שנסיים את התהליך הילדים שלנו יהיו במקרים רבים זכאים לאזרחות פורטוגלית ללא שום תהליך. השאלה הבולטת ביותר היא האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדים, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

איך מוציאים אזרחות פורטוגלית?

רק בסוף נזכרים לשאול האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדיםהדרך הנכונה ביותר להוציא אזרחות פורטוגלית היא באמצעות חברה מקצועית אשר תדאג להנפיק לנו את כל המסמכים הרלוונטים כדי שנוכל להתחיל בתהליך. יש לא מעט שלבים שצריך לעבור ויש הרבה בירוקרטיה סביב כל התהליך הזה. ברגע בו אנחנו חוברים לחברה מקצועית אשר תעבור איתנו את התהליך נוכל גם לשלם פחות ולדעת בדיוק על מה אנחנו משלמים. המחיר אותו נשלם עבור כל התהליך כולו לרוב ינוע בין 7,000 ש"ח ועד 10,000 ש"ח. התהליך עצמו יכול לקחת עד כשנתיים וחצי עד שנקבל את האזרחות.

כיום, יש לא מעט אנשים אשר לא מודעים לכך שהם זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית אשר למעשה, מקנה לנו אזרחות אירופאית. יוצאי עיראק, מרוקו וכל צפון אפריקה גם הם נכנסו לרשימה בשנים האחרונות. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לחברה אשר תבדוק באמצעות בדיקה גנאלוגית אם אתם זכאים לכך. השלב הראשון הוא למעשה הבדיקה הזאת, יש כמובן לעמוד בכל תנאי הסף. עליכם להיות מתחת לגיל 18 ועם זיקה מוכחת לפורטוגל. כמו כן, יש לציין היעדר פלילי בארץ או בארץ אחרת בה התגוררתם במשך תקופה כזאת או אחרת.

יהיה עליכם להגיש את כל הטפסים הרלוונטים לקהילה היהודית בפורטוגל אשר בודקת את כל הטפסים, ברגע בו קיבלתם את האישור יהיה עליכם לגשת למשרד החוץ ולמלא את כל הטפסים והאגרות אשר כלולות בתהליך. לאחר מכן, הפנייה הבאה שלכם תהיה אל ממשלת פורטוגל לצורך הגשת הבקשה ותשלום האגרות. הבדיקה של הממשלה יכולה לערוך עד כשנתיים, לעיתים אפילו שנתיים וחצי. כל התהליך הזה פונה לבגירים ולאו דווקא לקטינים. עם זאת, ברגע בו הוצאתם אזרחות פורטוגלית לפני לידת הילדים שלכם, הם יהיו זכאים אוטומטית לאזרחות אירופאית. שימו לב, אם הילד נולד באמצע התהליך, משמע לפני קבלת הדרכון האירופאי, הם לא יהיו זכאים אוטומטית לכך.

האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדים שנולדו לפני קבלת הדרכון?

על השאלה של האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדים כבר ענינו, התשובה מחולקת לשני מקרים בהם הילד כבר נולד ובמקרים בהם הילד עוד לא נולדכפי שאתם בוודאי מבינים, לא מעט ישראלים פונים לצורך הוצאת דרכון פורטוגלי, אבל רק בסוף נזכרים לשאול האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדים. נסכם את זה בקצרה, אם הילדים לא נולדו עדיין וכבר קיבלתם את הדרכון, הם אוטומטית זכאים, במקרים אחרים יהיה תהליך הם יצטרכו לעבור. מטבע הדברים, מי שמוציא אזרחות פורטוגלית לצורך רילוקשיין, ירצה לעבור עם המשפחה שלו לשם. יש הרבה יתרונות עבור הילדים שלכם באירופה, החל ממעבר חופשי, תעסוקה ולימודים מסובסדים וחלקם גם בחינם.

עם זאת, כאשר הילדים כבר נולדו ורק עכשיו הוצאתם אזרחות פורטוגלית, יהיה עליהם גם להגיש בקשה לצורך קבלת אזרחות פורטוגלית. בעבר, הילדים שלנו היינו צריכים לעבור את אותו התהליך ולהציג זיקה לפורטוגל, אך היום הדברים השתנו. ניתן להוציא דרכון על בסיס "איחוד משפחות". מה זה אומר? הילדים שלכם לא יהיו צריכים להוכיח זיקה מיוחדת אל פורטוגל, אותו דבר גם לגבי בן זוג. התהליך עצמו הוא יותר מקוצר מכיוון שממשלת פורטוגל מתעדפת בקשות של קטינים וסיכויי ההצלחה הרבה יותר גבוהים.

למה לכם להוציא אזרחות פורטוגלית?

השאלה של האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדים היא ברורה לנו, אבל לא ברור לנו איך עובד התהליךעל השאלה של האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדים כבר ענינו, התשובה מחולקת לשני מקרים בהם הילד כבר נולד ובמקרים בהם הילד עוד לא נולד. אבל למה בכלל אנחנו צריכים אזרחות פורטוגלית? המחייה בארץ קשה, קשה להתקדם בו ויש לנו ממש במרחק של כמה שעות טיסה אינספור אפשרויות אשר גם לא מחייבות את הילד שלנו לעבור לצמיתות עבור זה. באירופה כל מי שיש לו דרכון יוכל לקבל לימודים אקדמיים חינם או בסבסוד משמעותי. בזמן בו בארץ אנחנו משלמים על שכר לימוד סכומי עתק (כאשר מדובר על מוסד לימודים מוביל), באירופה אנחנו יכולים לקבל מוסדות לימודים עם שם עולמי ועדיין, לשלם פחות. כמו כן, מי שיש לו אזרחות אירופאית יכול לטוס למדינות כמו ארצות הברית, אוסטרליה וכד' ללא ויזה.

מלבד לכך, גם מקומות תעסוקה רבים בארץ דורשים אזרחות אירופאית, במיוחד כאשר מדובר על עבודה בשגרירות או דברים ממשלתיים. דרכון אירופאי פותח לנו ולילדים שלנו הזדמנויות רבות. בזמן בו המחירים בארץ רק עולים, אנחנו יכולים להבטיח עתיד יותר רגוע במקומות אחרים בעולם. ברגע שיש לנו אזרחות אירופאית, אנחנו נרגיש שייכות, לא נרגיש שאנחנו חייבים למישהו משהו על כך שאנחנו נמצאים באירופה ונוכל להתהלך שם כאזרחים מן המניין.

איך מוציאים אזרחות אירופאית?

השאלה של האם אזרחות פורטוגלית עוברת לילדים היא ברורה לנו, אבל לא ברור לנו איך עובד התהליך. התהליך מבחינת מילוי הטפסים יהיה די דומה לתהליך של בגיר, מלבד לטפסים שונים אשר ניתן לפסוח עליהם בשל "איחוד משפחות". הדרך הטובה ביותר לקבל אזרחות פורטוגלית גם עבור בגיר וגם עבור קטין היא באמצעות פנייה למקום מקצועי אשר מונה בתוכו צוות מקצועי ומנוסה. המחיר אותו תשלמו עבור אותה חברה אשר מונה בתוכה עורכי דין מנוסים יהיה כ-2,500 ש"ח. המחיר מתבטא בתוך המחיר הכולל שציינו שמגיע לבין 7,000 ש"ח ועד 10,000 ש"ח.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!