אזרחות פורטוגלית שינוי חוק

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

ב-2015 נכנס תיקון לחוקה שמעניק זכאות לאזרחות פורטוגלית עבור צאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל. בזכות אזרחות פורטוגלית שהיא למעשה אזרחות אירופאית, הישראלים יכולים להנות ממגוון הטבות וזכויות ברחבי אירופה. אך ב-2022 יתווסף שינוי לחוק. מה השינוי לחוק? על כך במאמר הבא.

אזרחות פורטוגלית שינוי חוק- מה החוק המקורי?

ב-2015 נכנס תיקון בשם חוק צאצאי המגורשים. חוק זה למעשה נועד לתקן את העוול ההיסטורי שהוא גירוש ספרד ופורטוגל.אזרחות פורטוגלית שינוי חוק- מה היה החוק המקורי לקבלת אזרחות פורטוגלית
בגירוש זה גורשו המוני יהודים ולכן, החוק מקנה ליהודים שיצליחו להוכיח כי הם צאצאים של מגורשי ספרד לקבל אזרחות בפורטוגל. יהודים אלה יוכלו לקבל את האזרחות בתנאים מקלים ובהליך מזורז.

בעקבות חוק זה, יהודים רבים החליטו לנצל את הזכאות שלהם לאזרחות והגישו בקשות לקבלת אזרחות פורטוגלית. כמובן שלא כולם יכולים להוציא אזרחות פורטוגלית ומי שמעוניין צריך לעמוד במספר תנאי סף.

אזרחות פורטוגלית שינוי חוק- מה התנאים?

  • יהודי– תנאי הסף הראשון לקבלת אזרחות פורטוגלית הוא להוכיח את היהדות שלכם.
  • גיל 18– מי שרוצה להוציא אזרחות פורטוגלית חייב להיות מעל גיל 18 ולהוכיח זאת. אך מה בנוגע לילדים? תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית לילדים תלויה בשני מצבים. המצב הראשון הוא ילד שנולד לאחר שאחד מההורים קיבל אזרחות פורטוגלית. במצב זה הילד יהיה זכאי באופן אוטומטי לאזרחות פורטוגלית. שימו לב- במידה שהילד נולד במהלך התהליך של הוצאת האזרחות הוא לא יקבל אזרחות פורטוגלית באופן אוטומטי. המצב השני הוא ילד שנולד לפני שאחד מההורים קיבל אזרחות פורטוגלית. במצב זה ההורים יהיו צריכים להגיש בקשה גם עבור הילד. לשם כך רצוי לפנות למקום מקצועי שיעבור את התהליך עם הילד ויעניק להורים ליווי מתאים.
  • עבר פלילי נקי– ממשלת פורטוגל דורשת מכל מי שרוצה להוציא אזרחות פורטוגלית להוכיח שיש לו עבר פלילי נקי. במקרה שיש לכם הרשעה ועוד לא חלפה התיישנות לגביה, לא תוכלו להתחיל בתהליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית.
  • זיקה ושייכות לגירוש יהודי ספרד ופורטוגל– התנאי האחרון הוא להוכיח שיש לכם חלק למגורשי ספרד. למעשה כל מה שהתנאי הזה דורש מכם הוא לבדוק מה שם המשפחה שלכם ולקבל מסמכים בהתאם שיוכיחו את המוצא שלכם. במידה שאתם מתאימים הדבר יוכיח את הזיקה שלכם לגירוש יהודי ספרד ותוכלו להתחיל בתהליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית. שימו לב כי קיימת רשימת שמות משפחה שזכאים לאזרחות פורטוגלית שפורסמה על ידי הרשויות בפורטוגל.

אזרחות פורטוגלית שינוי חוק- מה השינוי?

בגלל העובדה שהמוני יהודים החלו להגיש בקשות לקבלת אזרחות פורטוגלית, הפרלמנט הפורטוגלי החליט להעביר שינויים לחקיקה עלעליכם לוודא שאתם עומדים בכל תנאי הסף לקבלת אזרחות פורטוגלית. עליכם להיות מעל גיל 18 ולהוכיח את היהדות שלכם, מנת להקשיח את התנאים לקבלת האזרחות הפורטוגלית. לפי הצעת החוק המקורית, החל משנת 2022, יתווסף סעיף הדורש מהמבקשים לקבלת האזרחות הפורטוגלית לשהות במדינה לפחות שנתיים לפני הגשת הבקשה. כלומר, הפרלמנט הפורטוגלי מעלה את תנאי הסף להוצאת האזרחות באופן משמעותי.

עם זאת, נשיא פורטוגל מרסלו רבלו דה סוזה הטיל וטו על ההצעה. הנשיא אמר שגם אם יוחלט על הקשחת התנאים להוצאת האזרחות הפורטוגלית בעתיד, הם לא יכללו תנאי של מגורים במדינה או של ידיעת השפה הפורטוגזית. הנשיא טוען שהחוק בא לתקן עוול היסטורי ולכן כעת אין דרישה נוספת מלבד הדרישות שהיו עד עתה. יש לציין כי הנשיא נבחר לאחרונה לקדנציה נוספת, לכן לפחות לשנים הקרובות ההחלטה עומדת בעינה ואין מה לחשוש. כמובן שיש סיכוי שבעתיד החוק ישתנה, לכן מומלץ לכל מי שרוצה להוציא אזרחות פורטוגלית לעשות זאת במהירות האפשרית.

כמו כן, יש לציין כי בעקבות עומסים רבים על ממשלת פורטוגל בעקבות פניות רבות של ישראלים התארכו זמני ההמתנה. עם זאת, פורטוגל פתחה עוד 40 תחנות על מנת לבדוק את הבקשות שמגיעות מישראל ולתת להם מענה מהיר.

אזרחות פורטוגלית שינוי חוק- סיוע של חברה חיצוניתאזרחות פורטוגלית שינוי חוק-  האם מומלץ להיעזר בסיוע של חברה חיצונית

הוצאת אזרחות פורטוגלית היא תהליך די ארוך שכולל המון בירוקרטיה. לשם כך יש להתייעץ עם נוטריון, לקבל מגוון מסמכים ומגוון אישורים מהגורמים הרלוונטיים. כמו כן, כאשר אתם מוציאים אזרחות פורטוגלית אתם מתעסקים גם עם הרשויות בארץ וגם עם הרשויות בפורטוגל. במידה שהמסמכים לא נכונים או שאין עליהם חתימות מתאימות, יכולים בקלות לשלול את הבקשה שלכם ואז יהיה עליכם להתחיל את התהליך מחדש, מה שיבזבז לכם זמן רב והמון כסף.

לכן, מומלץ מאוד לפנות לחברה חיצונית לסיוע וליווי בתהליך קבלת אזרחות פורטוגלית ליהודים ולקבל הכוונה בדגש על הפן המשפטי, הניסוח וכל המסמכים שאתם צריכים להגיש.

החברות החיצוניות הללו נעזרות בעורכי דין מקצועיים שמתמחים בתחום הוצאת דרכונים זרים. עורכי דין אלה מכירים את השלבים הנדרשים, יודעים כיצד למלא את הטפסים, יודעים לזרז את התהליכים, עוזרים לכם לנמק את הבקשה ומגדילים את הסיכויים שהבקשה שלכם להוצאת אזרחות פורטוגלית תאושר. זה נכון שאתם צריכים לשלם על כך שכר טרחה, אך זה בהחלט משתלם, במיוחד במידה שתעשו טעות ותצטרכו למלא את התהליך מחדש.

אזרחות פורטוגלית שינוי חוק- כמה זה עולה?קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה להוציא אזרחות פורטוגלית, שכן התהליך מורכב ממספר שלבים שונים אשר כל אחד מהם מתומחר אחרת

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה להוציא אזרחות פורטוגלית, שכן התהליך מורכב ממספר שלבים שונים אשר כל אחד מהם מתומחר אחרת. שימו לב שאתם לוקחים בחשבון את האגרות שיש לשלם לרשויות בפורטוגל ולוודא שאתם מסתכלים על המחיר העדכני שלהן.

באופן כללי, המחיר עבור כל תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית בדרך כלל ינוע בין 7,000 לבין 10,000 שקלים. כמובן שיש לקחת בחשבון כי המחיר ישתנה בין הוצאת אזרחות לקטין לבין הוצאת אזרחות לבוגר.

שימו לב- במקרים בהם נדרש לבצע חיפוש גנאולוגי המחיר עלול להתייקר בעוד 3,000 שקלים. כמו כן, במידה שאתם מקבלים סיוע של עורך דין יהיה עליכם לשלם שכר טרחה שנע בין 2,000 לבין 5,000 שקלים, בהתאם לניסיון של בעל המקצוע ולמורכבות המקרה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!