אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

ממשלת פורטוגל החליטה להעניק זכאות לדרכון פורטוגלי ליהודים בעקבות גירוש ספרד, בטח כבר יצא לכם לשמוע פרסומות על דרכון פורטוגלי, אנחנו פה כדי לעשות לכם סדר ולתת את כל המידע שאתם צריכים, מי זכאי לדרכון, איך מוציאים אותו ועוד.

מהו הדרכון הפורטוגלי?על מנת לקבל את האזרחות הפורטוגלית ישנם כמה שלבים חשובים, הכרוכים באישורים, מסמכים ובירוקרטיה.

דרכון פורטוגלי הוא דרכון אירופאי, הוא ניתן לתושבי ואזרחי פורטוגל, בשל החלטת ממשלת פורטוגל בשנת 2015, הוא ניתן גם ליהודים ממוצא כזה, אשר גורשו מהמקום בזמן גירוש ספרד במאה ה-15. על מנת לקבל את האזרחות הפורטוגלית ישנם כמה שלבים חשובים, הכרוכים באישורים, מסמכים ובירוקרטיה.

האם אתם זכאים לדרכון?

אם אחד מהוריכם או סבכם הגיע מאחת מהמדינות אליה גורשו היהודים בזמן גירוש ספרד, אתם זכאים לדרכון. רוב היהודים גורשו ל:

  • אלג'יריה
  • יוון
  • יוגוסלביה
  • הולנד
  • עיראק
  • מרוקו
  • סוריה
  • בולגריה
  • תוניסיה
  • לוב
  • ירדן
  • לבנון
  • מצרים
  • איטליה
  • ארצות דרום אמריקה – ארגנטינה, ברזיל, קולומביה ועוד.אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד - מדוע זה משתלם  התהליך יכול להישמע לכם מסורבל ומסובך, אך ההשקעה משתלמת, כיוון שדרכון פורטוגלי מקנה את כל הזכויות המגיעות יחד עם דרכון אירופאי

תנאים להוצאת הדרכון

על מנת לקבל את הדרכון, עליכם לקבל אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל. היא מחזיקה במאגר שמות משפחה של מגורשי ספרד. יכול להיות ששם המשפחה שלכם אינו מופיע, הרבה משמות המשפחה עברו שינויים עם השנים, הקהילה מודעת לעניין ובוחנת כל מקרה.

בנוסף לארץ המוצא ושם המשפחה, ישנן דרישות נוספות, אתם צריכים להיות מעל גיל 18, ללא שום עבר פלילי, ולקבל אישור מונפק מהקהילה היהודית בפורטוגל.

אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד – מדוע זה משתלם

התהליך יכול להישמע לכם מסורבל ומסובך, אך ההשקעה משתלמת, כיוון שדרכון פורטוגלי מקנה את כל הזכויות המגיעות יחד עם דרכון אירופאי, כמו לימודים אקדמיים במדינות אירופה בעלות מוזלת, ובמקומות מסוימים אף בחינם. תוכלו לעבוד באירופה ללא צורך בהוצאת אשרה נוספת, תוכלו להוציא ויזה לארצות הברית בתהליך קצר יותר.

תוכלו ללמוד, לגור ולעבוד בכל המדינות החברות באיגוד האירופאי, ללא הגבלה של זמן וללא בירוקרטיה נוספת, תוכלו להוציא אזרחות פורטוגלית גם לבני משפחתכם ולבני זוגכם לאחר נישואין.

תוכלו לרכוש נכסי נדלן בתנאים קלים יותר, ולקבל הקלות מיסוי בעסקאות שונות. הדרכון פותח לכם מגוון של הזדמנויות ואפשרויות ברחבי העולם, הן מבחינה אישית, בין אם לימודים או טיול או והן מבחינה עסקית, בהקלות והטבות שונות.

היתרונות הבולטים בהוצאת הדרכון:איך מתבצע תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד  התהליך כולו לוקח בסביבות השנתיים

  • לימודים אקדמיים בתשלום מוזל, ולעיתים גם ללא עלות במדינות אירופה.
  • הקלות במיסים ובמימון של השקעות נדל"ן באירופה.
  • קבלה ללימודים אקדמיים בצורה קלה יותר מאשר מוסדות בארץ במקצועות מסוימים, כמו רפואה, שלעיתים לוקח בארץ שלוש שנים רק להתקבל, גם אם יש לך ציונים מעולים ואת כל תנאי הקבלה.
  • יכולת לגור במדינות אירופה, ללא הוצאת אישורים וללא הגבלת זמן
  • יש לא מעט מדינות באירופה בהן השכר גבוה יותר, ואיכות החיים הרבה יותר טובה
  • אזרחות אירופאית מקנה אוטומטית את האזרחות גם לילדכם

איך מתבצע תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד

התהליך כולו לוקח בסביבות השנתיים, כיוון שיש תור ארוך של ישראלים המגישים פניות אל ממשלת פורטוגל להוצאת דרכון, עם הזמן הישראלים הבינו את חשיבותו של הדרכון ויתרונותיו הרבים, לכן זמן ההמתנה הוא ארוך.

על מנת להתחיל בתהליך, אתם צריכים לספק את השם ושם המשפחה שלכם ושל ההורים, ואת ארץ מוצאם. במידה והורכם נולדו בארץ, תצטרכו לתת את פרטי הסבים והסבתות.  לאחר בדיקת השמות, במידה והם יהיו זכאים לאזרחות, תתבקשו לספק מסמכים שונים, כמו תעודת זהות, דרכון, צילום תעודת נישואין ועוד, כדי להוכיח שאתם יהודים.

בנוסף, תצטרכו למצוא מסמכים המעידים על ארץ המוצא של סבא או סבתא שלכם, כדי להוכיח שארץ המוצא היא מהמדינות הזכאיות לדרכון. זה יכול להיות נספח תעודת הזהות שלכם שבה כתוב ארץ המוצא של האב, או תעודת הזהות של אחד ההורים או הסבים.

שלחתם את כל המסמכים – מה עכשיו?

את כל המסמכים צריך להגיש לקהילה היהודית בפורטוגל, היא מחליטה אם אתם נחשבים לצאצאי הקהילה לאחר בדיקה ובחינה של כל המסמכים והנתונים, לאחר שהיא מגיעה להחלטה, במידה והתשובה חיובית, היא מנפיקה אישור.

לאחר קבלת האישור, צריך להגיש בקשה לקבלת אזרחות לממשלת פורטוגל בצירוף כל המסמכים, ביחד עם אישור הקהילה היהודית. ועכשיו רק צריך לחכות, תקופה של בערך שנה וחצי.

מזל טוב – קיבלתם אישור לדרכון

חיכיתם בסבלנות רבה, וקיבלתם ממשלת פורטוגל את האישור, אז מה השלב הבא? עכשיו, אתם צריכים לקבוע תור לשגרירות פורטוגל בישראל, להצטלם לתמונת פספורט לדרכון, להגיע לשגרירות עם כל המסמכים הדרושים, ולאחר מכן לחכות כמה חודשים נוספים עד שהדרכון המיוחל יגיע אליכם בדואר.

הדרכון יהיה בתוקף ל5 שנים, אך האזרחות שלכם לפורטוגל היא לכל החיים, ואף תוכלו להעביר אותה הלאה לילדכם.

האם יש מיסים שצריך לשלם?

תושבי פורטוגל שאינם גרים בפורטוגל, כמו ישראלים רבים לאחר הוצאת הדרכון הפורטוגלי, אשר אין ברשותם נכסים בפורטוגל, דירה, משרד, או עסק, אינו צריך לשלם מיסים בפורטוגל. כל עוד מרכז החיים שלכם ממוקם בישראל, אתם צריכים לשלם רק את המיסים למדינת ישראל כמו כל אזרח ישראלי אחר.

במידה ולאחר קבלת הדרכון, עברתם להתגורר בפורטוגל, אתם צריכים לשלם מיסים לממשלת פורטוגל כמו תושבי פורטוגל, כמו המיסים ששילמתם עד כה למדינת ישראל.

במידה ואתם מחזיקים בנכסים בפורטוגל, בין אם מרכז חייכם בישראל ובין אם בפורטוגל, אתם חייבים במיסים, המיסים משתנים לפי סוג הנכס, פורטוגל מעודדת משקיעים כך שגם יכולות להיות הטבות במקרים מסוימים.

לסיכום

אנחנו מקווים שעזרנו לכם להבין את התהליך של הוצאת הדרכון ולשכנע אתכם, כי למרות התהליך הארוך, לדרכון יש המון יתרונות, וכי שווה להשקיע את הזמן שלכם ולחכות, זה בסוף זה יהיה שווה את זה

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!