אזרחות פורטוגלית שלבים

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

הנושא של אזרחות פורטוגלים עולה בכל פעם לכותרות ואתם לא מבינים למה? עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית שלבים מאוד פשוטים וכל מה שאתם צריכים למעשה הוא לחבור לחברה הנכונה. תחילה, חשוב להבין שכל מי שרוצה להוציא אזרחות פורטוגלית צריך לעמוד בכמה תנאים אותם נציין בהמשך. לא כל אחד יכול להוציא אזרחות פורטוגלית, אבל היום אזרחות פורטוגלית יכולה להקנות לכם הרבה יתרונות שיכולים לעזור לכם בלימודים, עבודה והשקעות שונות. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על אזרחות פורטוגלית שלבים, יתרונות והדרך הטובה ביותר להוציא את האזרחות המיוחלת.

תנאי סף

עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית שלבים מאוד פשוטים וכל מה שאתם צריכים למעשה הוא לחבור לחברה הנכונהכפי שציינו, לא כל אזרח יכול להוציא אזרחות פורטוגלית, יש תנאים מסוימים שאתם צריכים לעמוד בהם. התנאים הם מאוד בסיסיים, בתור התחלה המבקש חייב להיות יהודי מעל גיל 18. עליכם להוכיח את היהדות שלכם ולהוכיח שאתם מעל גיל 18, די פשוט, לא? התנאי הבא הוא להוכיח שיש לכם עבר פלילי נקי, זאת דרישה של ממשלת פורטוגל. במקרה בו יש לכם הרשעה אשר טרם חלפה התיישנות לגביה, לא תוכלו להתחיל בתהליך. ולבסוף, התנאי האחרון הוא שאתם צריכים להוכיח זיקה ושייכות לגירוש יהודי ספרד ופורטוגל. אמנם זה יכול להישמע מעט בעייתי, אבל כל מה שאתם צריכים לעשות הוא על פי שם המשפחה שלכם לקבל את המסמכים הרלוונטים (מוצא). זאת הוכחה מספקת לכך שיש לכם זיקה ותוכלו להתחיל בתהליך.

נדגיש, הבקשה בעצם מתבצעת דרך הקהילה היהודית בפורטוגל ולכן, אתם צריכים להוכיח שאתם צאצאים של מגורשי ספרד. הגשת הבקשה לקהילה היהודית היא באמצעות מכתב אישי מטעמכם וצירוף המסמכים הרלוונטים אשר מוכיחים כי אתם באמת צאצאים של מגורשי ספרד. מסמכים אלו יכולים להיות תעודת לידה, שושלת משפחתית, שם משפחה של המבקש (שצריך להופיע ברשימת המשפחות שפורסמה על ידיד הרשויות בפורטוגל) ולמעשה, כל מסמך אשר יוכל להוכיח שאתם עם זיקה לפורטוגל. המסמך מועבר לקהילה היהודית ועליכם לקבל את החתימה של ראשי הקהילה, ללא החתימה אתם לא תוכלו להתחיל בתהליך (למעט מקרים חריגים).

אזרחות פורטוגלית שלבים – צעד אחר צעד

  1. קבלת אישור – השלב הראשון כפי שהבנתם הוא להגיש את כל המסמכים הרלוונטים לקהילה היהודית ולקבל את האישור להמשיךעבור הוצאת אזרחות פורטוגלית שלבים נוספים אשר תלווים בקבלת האישור בתהליך. עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית שלבים נוספים אשר תלווים בקבלת האישור. במקרים חריגים בהם לא קיבלתם אישור מטעם הקהילה תוכלו תמורת סכום כספי מסוים להמשיך בתהליך.
  2. משרד החוץ – כעת, לאחר שקיבלתם את האישור מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל, עליכם להמשיך את התהליך מול משרד החוץ הישראלי. עליכם יהיה להגיע למשרד החוץ בירושלים בשביל לקבל חתימת אפוסטיל. עליכם להגיע עם תעודת היעדר עבר פלילי חתומה וכל שאר המסמכים אותם הגשתם לקהילה היהודית. חשוב להדגיש, במקרה בו שהיתם בחו"ל במשך התקופה, יהיה עליכם להציג גם היעדר עבר פלילי גם באותה מדינה. עורך דין מנוסה יוכל לעזור לכם להנפיק את המסמך אשר מעיד על היעדר עבר פלילי ממדינה שאינה ישראל.
  3. בקשה רשמית – השלב הבא הוא בקשה רשמית לאזרחות פורטוגלית. יהיה עליכם להגיש את כל המסמכים הרלוונטית בתרגום על ידי נוטריון בפורטוגל (על המסמכים להיות בפורטוגזית ולכן, אתם צריכים חתימה של נוטריון). שלב זה אורך בדרך כלל כ-90 יום. ההגשה צריכה להיות ישירות למשרד המשפטים בליסבון, אתם תקבלו לפני כן את כל האגרות המשפטיות ואגרות לממשלת פורטוגל שתצטרכו לשלם אותם. בדיקת הבקשה על ידי הממשל בפורטוגל אורכת לרוב בין 18 עד 24 חודשים. ייתכן ולעיתים התהליך יתקצר או אולי אפילו יתארך, זה נתון שמאוד משתנה בהתאם למצב הנוכחי.
  4. אישור – עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית שלבים שיכולים להימשך זמן מה, אבל ברגע בו סיימתם את כל התהליך עד עתה, כל מה שנותר לכם הוא לקבל אישור מאת ממשלת פורטוגל. ברגע בו קיבלתם את האישור אתם תוכרו בתור בעלי אזרחית פורטוגלית. אבל למה בעצם אנשים כל כך רוצים לקבל את האזרחות הזאת? מכיוון שיש הרבה יתרונות עבור כל מי שמחזיק בדרכון פורטוגלי.

מה בנוגע לילדים שלכם?

אחת השאלות הנפוצות ביותר היא לגבי סטטוס הילדים לאחר שההורים קיבלו דרכון פורטוגלי. לכן, רצינו ליצור לכם קצת סדר בנושאעבור הוצאת אזרחות פורטוגלית שלבים שיכולים להימשך זמן מה, אבל ברגע בו סיימתם את כל התהליך עד עתה, כל מה שנותר לכם הוא לקבל אישור מאת ממשלת פורטוגל הזה. יש שני מצבים לסיטואציה הזאת: ילד שנולד לאחר שאחד מההורים קיבל אזרחית ייחשב לאזרח פורטוגל באופן ישיר. זאת אומרת, אם הילד נולד במהלך התהליך, הוא לא יעמוד בתנאי הזה. לכן, אם הוצאת אזרחות פורטוגלית לפני הולדת הילד, ילדכם יהיה בעל אזרחות פורטוגלית. המצב השני הוא כאשר ילד נולד להורדה טרם שקיבל אזרחות פורטוגלית ובמקרה הזה, הילד יצטרך להגיש את הבקשה לאזרחות ולא יהיה זכאי לקבל אזרחות באופן אוטומטי. במקרה הזה רצוי לפנות למקום מקצועי אשר יעבור עם הילד שלכם את התהליך לקבלת אזרחות, עורך דין מנוסה אשר עוסק בתחום של הוצאת דרכון פורטוגלי. ליווי אחראי הוא אחד מתוך הוצאת אזרחות פורטוגלית שלבים. שימו לב, קטין לא חייב להוכיח זיקה בתנאי שאחד מהוריו סיים את התהליך וקיבל אזרחות פורטוגלית.

כמה זמן לוקח לקבל אזרחות פורטוגלית לילד שלכם?

יש זמני המתנה מאוד ארוכים, התהליך יכול לקחת הרבה מאוד זמן ולכן, חשוב לפנות לחברה מסודרת אשר תעבור את התהליך בשבילכם באופן מהיר ויעיל. כאשר יש לכם כבר אזרחות פורטוגלית והילד שלכם רוצה להוציא גם הוא אזרחות, אתם יכולים להנות ממסלול מקוצר יותר. ממשלת פורטוגל מטפלת בבקשות השייכות לקטינים במסלול אחר, מסלול מהיר יותר. לכן, עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית שלבים שונים כאשר מדובר על קטין. התהליך מתפרש על כמה חודשים ולא עד כמה שנים בדומה לשלבים שצריך לעבור בגיר. עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית שלבים שונים עבור קטינים אשר גם יבואו לידי ביטוי בחיסכון בכסף, חשוב לדעת את זה.

עליכם יהיה לצרף מסמכים כמו תעודת לידה מתורגמת לפורטוגזית עם חותמת אפוסטיל ונוטריון, צילום דרכון כאשר ההעתק מאומת על ידי נוטריון, חותמת אפוסטיל ותרגום לפורטוגזית, מסמך אזרחות של ההורה, צילום דרכון של ההורה שאינו פורטוגזי, תעודת יושר ובכל הנוגע למסמכים אחרים שיכולים לזרז את התהליך יש להתייעץ עם עורך דין מנוסה.

אזרחות פורטוגלית שלבים – יתרונות

עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית שלבים שחלקם מאוד קשים ליישום, זה יכול לקחת הרבה זמן כמו שאתם רואים. לעיתים התהליך יכולעבור הוצאת אזרחות פורטוגלית שלבים שונים עבור קטינים אשר גם יבואו לידי ביטוי בחיסכון בכסף, חשוב לדעת את זה להתפרש על גבי כמה שנים, האם זה באמת שווה את זה? למחזיקי אזרחות פורטוגלית יש יתרונות מאוד בולטים אשר מאוד משתלם לכם להכיר אותם:

  1. אזרחות – דרכון פורטוגלי לא רק מקנה לכם אזרחות פורטוגלית אלא, אזרחות אירופאית. לכל מי שיש אזרחות אירופאית יכול להנות מכל היתרונות שיש לאיחוד האירופי בו חברות 27 מדינות. ובכך, אתם יכולים להנות מחופש תנועה, לימודים, תעסוקה ועוד זכויות רבות.
  2. לימודים – כמה עולים לכם לימודים בארץ? היום יש בארץ מעט מאוד מלגות וגם המלגות האלה לא שוות רבע משכר הלימוד השנתי. מצד שני, באירופה שנחשבת ליבשת מתקדמת בוודאי הלימודים יהיו יקרים יותר. אבל לאו דווקא, במקרה בו יש לכם אזרחות פורטוגלית אתם יכולים להנות מתנאי קבלה נוחים מאוד למוסדות הלימוד ללא תשלום או סבסוד משמעותי. באירופה תוכלו למצוא מוסדות לימודים מובילים בעולם הפזורים בכל היבשת, יש לכם בחירות רבות. אחזקת אזרחות פורטוגלית מעניקה לילד שלכם ולכם את האפשרות לרכוש השכלה גבוהה במחיר מופחת או ללא תשלום בכלל.
  3. תעסוקה – גם בנוגע לשכר בארץ ובהתאם ליוקר המחייה, אפשר לראות שלא הכי נוח להתקיים פה. ישראלים רבים רוצים להתפתח ולפתוח חברות בחו"ל, במיוחד באירופה שם יש הקלות משמעותיות. עם זאת, הבירוקרטיה עבור מי שאינו אזרח היא משמעותית. מצד שני, אזרחי פורטוגל נהנים מחופש תעסוקה. יש לכם כרטיס כניסה לכל תעשיית אירופה, לחברות המובילות ואף למקומות תעסוקה בארץ אשר דורשים אזרחות אירופאית. לכן, אמנם עבור אזרחות פורטוגלית שלבים קצת קשים, אבל בכל זאת זה שווה כל דקה ממשך התהליך.
  4. תנועה – מדינות רבות דורשות אשרת כניסה, ויזה וכד'. כאשר יש לכם אזרחות פורטוגלית אתם נהנים מחופש תנועה ללא צורך בבירוקרטיה מסובכת. תוכלו לנוע בחופשיות בכל אירופה ללא צורך באשרת כניסה או החתמת דרכון. כמו כן, אם תרצו להגיע למקומות שדורשים ויזה כמו אוסטרליה וארה"ב, אתם לא תצטרכו ויזה. בדרך הזאת תוכלו גם לחסוך זמן יקר וגם לא מעט כסף עבור הנפקת האישורים הרלוונטים לכניסה למדינה כזאת או אחרת.

למה כדאי להיעזר בחברה חיצונית?

הוצאת דרכון פורטוגלי הוא תהליך לא פשוט בכלל, יש הרבה בירוקרטיה סביב כל מה שצריך לקרות, יש להתייעץ עם נוטריון ולקבל אתעבור אזרחות פורטוגלית שלבים שונים אשר כל אחד מהשלבים יכול לעלות לכם סכום כספי מסוים, בין אם מדובר על אגרות או חתימה של נוטריון האישורים מהגורמים הרלוונטים. אתם מתעסקים עם הרשויות לא רק בארץ, אלא גם בחו"ל. קל מאוד לשלול בקשה באמצע התהליך שלה ובמקרים כאלה, יהיה עליכם להתחיל להגיש טפסים מחדש. שלילת הבקשה יכולה להיות עקב חוסר זיקה או טעויות בטפסים. מכיוון שיש כל כך הרבה אישורים אשר אתם צריכים להעביר הלאה בחותמת אפוסטיל, תרגום לפורטוגזית וחתימה של נוטריון, אתם עלולים למצוא את עצמכם מבזבזים הרבה זמן וכסף מיותר.

 

כאשר אתם פונים לחברה מקצועית, היא עוזרת לכם בתהליך בכך שהיא עוברת אתכם שלב אחר שלב בדגש על הפן המשפטי, הניסוח וכל המסמכים שאתם צריכים. חברות אלו נעזרות בעורכי דין מקצועיים אשר תפקידם הוא אך ורק בתחום של הוצאת דרכון זר. עורכי דין מנוסים מכירים את השלבים, יודעים איך לזרז את התהליכים, יודעים איך לנמק נכון את הבקשה שלכם ואת הזיקה שלכם להוצאת האזרחות הרלוונטית. לכן, אמנם אתם צריכים לשלב עבור השירות הזה שכר טרחה, אבל בפועל אתם משלמים הרבה פחות ממה שאתם תשלמו על ידי הגשה באופן פרטי.

כמו כן, פעמים רבות הגיעו אלינו אנשים שהיו בטוחים שהם לא זכאים לדרכון פורטוגלי ועל ידי חיפוש נכון ובדיקה מעמיקה, נוכחנו לראות שהם אכן זכאים. חברה מקצועית עושה בדיקה היקפית לגבי כל המסמכים שאתם צריכים והזכאות שלכם להוצאת דרכון פורטוגלי.

כמה זה עולה לכם?

עבור אזרחות פורטוגלית שלבים שונים אשר כל אחד מהשלבים יכול לעלות לכם סכום כספי מסוים, בין אם מדובר על אגרות או חתימה של נוטריון. המחיר הכללי עבור כל התהליך הזה בדרך כלל ינוע בין 7,000 ש"ח ועד 10,000 ש"ח. המחיר משתנה כאשר מדובר על הוצאת אזרחות לקטין. במקרים בהם נדרש חיפוש גנאולוגי המחיר יכול להתייקר בכ-3,000 ש"ח ואילו שכר הטרחה עבור עורך דין ישראלי נע בין 2,000 ש"ח ועד 5,000 ש"ח, תלוי בניסיון של בעל המקצוע ומורכבות המקרה.

 

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!