אזרחות פורטוגלית לילדים

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

מאז תחילת המאה ה-20, פורטוגל מעניקה אזרחות לצאצאי יהודים שנרדפו וגורשו מספרד במהלך האינקוויזיציה הספרדית. חוק הלאום הפורטוגזי תוקן ב-2013, שאפשר לצאצאים של יהודים שגורשו מספרד להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית. כיום, אזרחות פורטוגלית לילדים היא אחת האופציות המבורכות ביותר עבור עתידם של ילדיכם. בואו נבין מדוע.

ממשלת פורטוגל מעניקה כעת אזרחות פורטוגלית לצאצאי יהודים שגורשו מספרד במהלך האינקוויזיציה דאז. כדי להיות זכאים, המועמדים צריכים לספק הוכחה למוצא יהודי ספרדי וקשר לפורטוגל. תהליך הגשת הבקשה אמנם מעט מורכב, אבל חשוב לזכור ש: 1) זה שווה את זה (נסביר בהמשך את היתרונות של אזרחות פורטוגלית לילדים). 2) ישנן חברות פרטיות שעושות הכול עבורכם, אתם לא צריכים להתאמץ כדי להוציא אזרחות פורטוגלית לילדים ולעצמכם. הנה כל המידע לפניכם, המשיכו לקרוא.

מה חשוב לדעת על אזרחות פורטוגלית לילדים?

אזרחות פורטוגלית לילדים היא אחת האופציות המבורכות ביותר עבור עתידם של ילדיכםמקורותיכם המשפחתיים בספרד? מעולה, זה מאפשר לצאצאים של יהודים שגורשו מספרד במהלך האינקוויזיציה לקבל אזרחות פורטוגלית. ההערכה היא שיש כ-3 מיליון אנשים ברחבי העולם עם מוצא יהודי ספרדי, שלרבים מהם אין קשר או ידע לגבי ההיסטוריה או זהותה של משפחתם.

מבחינת פורטוגל, זהו מאמץ לתקן חלק מהעוולות שנעשו לאנשים האלה לפני למעלה מ-500 שנה. ממשלת פורטוגל אומרת שזו גם הזדמנות עבורם לקבל בברכה את חברי הקהילה היהודית שלהם שעזבו לאחר האינקוויזיציה הספרדית.

כיצד ילדים מקבלים אזרחות פורטוגלית?

ילדים המבקשים אזרחות פורטוגלית, מבקשים את האזרחות הזאת בהתאם לחוק האזרחות הכללי התקף בפורטוגל כיום. לאחר שאחד מהוריהם נרשם כאזרח פורטוגלי במרשם האוכלוסין, הילד יכול להגיש את בקשת הוצאת האזרחות הנכספת. כמו כן, ילדים המבקשים אזרחות פורטוגלית לא צריכים לפנות ולקבל אישור מהקהילה היהודית בפורטוגל בכלל. זאת ועוד, אין צורך שהילד יציג אילן יוחסין ויוכיח קשר כזה או אחר לגירוש יהודי ספרד דאז.

כמו כן, יש לציין כי על פי חוק האיחוד האירופי כיום, (שמחייב גם את מדינת פורטוגל) – ילד שנולד לאחר שאחד מהוריו קיבל אזרחות ייחשב אזרח פורטוגל. ועוד חשוב לציין כי, החוק הזה לא חל על ילדים שנולדו במהלך תהליך ההתאזרחות של ההורים שלהם. החוק הזה חל על הילד רק אם ההורים כבר בעלי אזרחות פורטוגלית וגם רשומים במרשם האוכלוסין של פורטוגל.

מה היתרונות של הוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים?

כדי להוכיח את קשריכם לפורטוגל או את אילן היוחסין שלכם, יהיה כדאי לקבל סיוע של עורך דין אזרחות פורטוגלית לילדיםקבלת אזרחות פורטוגלית לילדים יכולה לספק מספר הטבות לזכאים בה. היתרון הראשון והברור ביותר הוא, כמובן – הזכות לתנועה חופשית באירופה. זכות זו מאפשרת לך לחיות ולעבוד בכל מקום בתוך האיחוד האירופי. אתה גם תהיה חלק מהאיחוד האירופי, כלומר תהיה לך גישה לכל היתרונות שלו כמו היכולת לפתוח עסק בחו"ל כאזרח אירופאי. וכך גם רלוונטי לגבי הילדים שלכם, שיקבלו אזרחות גם הם. היתרונות בקבלת אזרחות פורטוגלית הם רבים ומרחיקים לכת, אך יש לציין כי אין ערובה לכך שתקבלו אזרחות. על מנת להבטיח את קבלת האזרחות, יהיה כדאי להסתייע בצד שלישי כלשהוא שמכיר את הבירוקרטיות, האגרות, הטפסים, סוגי החתימות שצריך בתהליך ועוד. גם אם השירות יעלה לכם, זה שווה את זה.

בסופו של דבר, קבלת אזרחות פורטוגלית היא הזדמנות מצוינת למי שרוצה להבטיח עתיד טוב יותר לילדיהם. הם יוכלו ליהנות מתנועה חופשית באירופה ובאיחוד האירופי, כמו גם לפתוח עסק בחו"ל עם אותן הרשאות וזכויות כמו האירופים. אין ספק, אלו הטבות משמעותיות במיוחד.

ללמוד בחו"ל עם אזרחות פורטוגלית (לילדים גם)

קבלת אזרחות פורטוגלית יכולה לעזור לך ליהנות מהטבות רבות. לדוגמה, אתה יכול לעבוד בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופי ללא הגבלות כלשהן. תוכלו לטייל בחופשיות ברחבי אירופה ללא כל אשרה או היתר. כמו כן, תוכל ללמוד בכל האוניברסיטאות באירופה ולהקים עסק בכל מקום באירופה.

יתר על כן, תוכל להצביע לנשיא פורטוגל ולחברי הפרלמנט או הפרלמנט האירופי. תהיה לך גם גישה להטבות בריאות ציבוריות וביטוח לאומי בפורטוגל. עם הטבות כה משמעותיות, מובן מדוע יותר ויותר אנשים מנסים להוציא אזרחות פורטוגלית לילדים שלהם.

מי מסייע בהוצאת אזרחות פורטוגלית ומה כרוך בתהליך?

תמיכה מהקהילה היהודית בפורטוגל יכולה מאוד לזרז תהליכים של הוצאת אזרחות פורטוגלית לילדיםנושא האזרחות יכול להיות מסובך. החוק הפורטוגלי אינו מאפשר להתאזרח אם המבקש הוא אזרח של מדינה אחרת, והמבקש גם אינו צאצא של אזרח פורטוגלי. במקרה זה, לא סביר שעורך דין יוכל לסייע במתן אזרחות פורטוגלית ליהודים ממוצא ספרדי.

נושא זה מורכב מאוד ויש לו היבטים רבים שצריך לקחת בחשבון. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבוע אם היהודים המדוברים הם צאצאים של יהודים ספרדים פורטוגליים. אם כן, אזי לפי החוק, הם זכאים לאזרחות פורטוגלית. אם הם לא, אז אין בסיס חוקי עבורם לתבוע אזרחות בפורטוגל.

היבט חשוב נוסף של המקרה הזה הוא, העובדה שיהודים אלה גורשו מספרד בשנת 1492. משמעות הדבר היא שהם חיים במדינה אחרת במשך מאות שנים, ויתכן וקשריהם עם פורטוגל לא יהיו חזקים כפי שהם יהיו עם המדינה שבה הם חיים כרגע. כדי להוכיח את קשריכם לפורטוגל או את אילן היוחסין שלכם, יהיה כדאי לקבל סיוע של עורך דין אזרחות פורטוגלית לילדים.

כיצד החוק הפורטוגלי מגדיר מוצא פורטוגלי

חוק האזרחות הפורטוגלית הוא נושא שלא נדון בתקשורת לעתים קרובות. החוק קובע שניתן להעניק אותו לאנשים ממוצא פורטוגלי. אבל השאלה היא, מה בעצם אומר המושג "מוצא פורטוגלי"? החוק מגדיר "מוצא פורטוגלי" כצאצא של מי שנולד או התאזרח בפורטוגל. ואם אתה לא צאצא של מישהו שנולד או התאזרח בפורטוגל, אז אתה לא זכאי לאזרחות פורטוגלית. עם זאת, ישנם כמה חריגים לכלל זה. חריג אחד יהיה אם יש לך בן משפחה קרוב שנולד או התאזרח בפורטוגל והם יכולים לתת חסות לבקשתך לאזרחות. כמו כן, תמיכה מהקהילה היהודית בפורטוגל יכולה מאוד לזרז תהליכים של הוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים. חריג נוסף יהיה אם אתה חי באופן חוקי בפורטוגל במשך חמש שנים ברציפות. במקרים אלו, תקבלו על פי החוק את האזרחות גם ללא כל אילן יוחסין המתקשר לצאצאי מגורשי ספרד.

במה עו"ד יכול לעזור אם אני רוצה להוציא אזרחות פורטוגלית?

אם אתם מעוניינים לקבל אזרחות פורטוגלית, אז עורך דין יכול לעזור לכם בתהליך. הם יוכלו להדריך אותך בתהליך הגשת הבקשה ולוודא שהבקשה שלך מתקבלת על ידי הגורמים הרלוונטיים ומעובדת. עורך דין יכול לעזור לכם, הוא יכול לסייע לכם בצעדים השונים הנדרשים לתהליך, וכן לספק ייעוץ משפטי כיצד לפעול בצורה הטובה ביותר.

בסופו של דבר, פורטוגל היא אחד היעדים הפופולריים ביותר עבור מהגרים באירופה. זוהי מדינה עם תרבות והיסטוריה עשירה, והיא מציעה איכות חיים מצוינת. תהליך ההגירה הפורטוגזית יכול להיות די קשה, אך בעזרת עורך דין תוכלו להקל בהרבה על עצמכם. לרוב, חברות פרטיות עוסקות בתחום הזה של סיוע בהוצאת אזרחות פורטוגלית לילדים. בממוצע, תהליך הוצאת האזרחות יעלה לכם בין 7,000 ₪ ל-10,000 ₪. לא מאוד זול, אבל בהתחשב בעובדה שזה פותח המון אופציות לעתיד של הילדים שלכם, זה בהחלט שווה את זה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!