אזרחות פורטוגלית ליוצאי מרוקו

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

יוצאי מרוקו? כנראה שאתם זכאים לאזרחות פורטוגלית. יהודים מרוקאים רבים הם חלק ממגורשי ספרד ולכן, בשנים האחרונות החלו תהליכים המעניקים זכאות להוצאת אזרחות פורטוגלית. במאמר הבא נרחיב מהם התנאים להוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי מרוקו ומהם השלבים לכך.

מה התנאים להוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי מרוקו?

בשנים האחרונות, פורטוגל מאפשרת לאנשים רבים להוציא אזרחות פורטוגלית. אך יש לקחת בחשבון כי לא כל אחד יכול להוציא אזרחותמה התנאים להוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי מרוקו? אחד התנאים הוא להיות יהודי זו ויש לעמוד במספר תנאים מסוימים. ריכזנו לכם את התנאים להוצאת אזרחות פורטוגלית

  • יהודי- תנאי הסף הראשון הוא להוכיח את היהדות שלכם.
  • גיל 18- מי שרוצה להוציא אזרחות פורטוגלית חייב להיות מעל גיל 18 ולהוכיח זאת. שאלה נפוצה היא מה בנוגע לילדים. ובכן לכך יש שני מצבים. המצב הראשון הוא ילד שנולד לאחר שאחד מההורים קיבל אזרחות פורטוגלית. במצב זה הילד יהיה זכאי באופן אוטומטי לאזרחות פורטוגלית. שימו לב- במידה שהילד נולד במהלך התהליך של הוצאת האזרחות הוא לא יקבל אזרחות פורטוגלית באופן אוטומטי. המצב השני הוא ילד שנולד לפני שאחד מההורים קיבל אזרחות פורטוגלית. במצב זה ההורים יהיו צריכים להגיש בקשה גם עבור הילד. לשם כך רצוי לפנות למקום מקצועי שיעבור את התהליך עם הילד ויעניק להורים ליווי מתאים.
  • עבר פלילי נקי – ממשלת פורטוגל דורשת מכל מי שרוצה להוציא אזרחות פורטוגלית להוכיח שיש לו עבר פלילי נקי. במקרה שיש לכם הרשעה שעוד לא חלפה התיישנות לגביה, לא תוכלו להתחיל בתהליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית.
  • זיקה ושייכות לגירוש יהודי ספרד ופורטוגל- התנאי האחרון הוא להוכיח שיש לכם חלק למגורשי ספרד. למעשה כל מה שהתנאי הזה דורש מכם הוא לבדוק מה שם המשפחה שלכם ולקבל מסמכים בהתאם שיוכיחו את המוצא שלכם. במידה שאתם מתאימים הדבר יוכיח את הזיקה שלכם לגירוש יהודי ספרד ותוכלו להתחיל בתהליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית. שימו לב כי קיימת רשימת שמות משפחה שזכאים לאזרחות פורטוגלית שפורסמה על ידי הרשויות בפורטוגל.

לאן וכיצד יש להגיש בקשה להוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי מרוקובקשה להוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי מרוקו

במידה שאתם עומדים בכלל התנאים שציינו מעל אתם זכאים להגיש בקשה להוצאת אזרחות פורטוגלית. הגשת הבקשה למעשה מתבצעת דרך הקהילה היהודית בפורטוגל. בבקשה עליכם להוכיח את התנאים שציינו מעל וכמובן שאתם צאצאים של מגורשי ספרד.

את הבקשה עליכם להגיש לקהילה היהודית על ידי מכתב אישי וצירוף של כלל המסמכים הרלוונטיים (שמוכיחים כי אתם יהודים מעל גיל 18 ללא עבר פלילי וצאצאים של מגורשי ספרד). מסמכים אלו יכולים להיות תעודת לידה, שושלת משפחתית, ספר משפחה, שם משפחה וכל מסמך אחר שיכול להוכיח את התנאים להוצאת אזרחות פורטוגלית. הבקשה תועבר לקהילה היהודית. ראשי הקהילה צריכים לחתום על הבקשה על מנת שתוכלו להתחיל בתהליך הוצאת האזרחות.

מהם השלבים להוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי מרוקו?

ריכזנו לכם את כלל השלבים להוצאת אזרחות פורטוגלית

  1. קבלת אישור – השלב הראשון בתהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית הוא הגשת המסמכים לקהילה היהודית וקבלת האישור מראשמה הם כלל השלבים להוצאת אזרחות פורטוגלית עבור יוצאי מרוקו הקהילה להמשיך בתהליך. האישור כפי שציינו קודם הוא למעשה חתימתו של ראש הקהילה על הבקשה. במידה שלא קיבלתם את האישור הנדרש מראש הקהילה היהודית תוכלו לשלם סכום כספי מסוים ולהמשיך בתהליך.
  2. פניה למשרד החוץ – השלב הבא הוא להמשיך את התהליך מול משרד החוץ הישראלי. לשם כך יהיה עליכם להגיע למשרד החוץ, שנמצא בירושלים, ולמעשה לקבל חתימת אפוסטיל (מונח המתאר תהליך אימות מסמכים ציבוריים על ידי נוטריון- מאשר כי מדובר במסמך רשמי ומקורי שהונפק על ידי הרשות המוסמכת לכך). לשם כך עליכם להגיע עם כלל המסמכים הנדרשים ביניהם תעודת היעדר עבר פלילי חתומה וכל שאר המסמכים הרלוונטיים. שימו לב- במידה ששהיתם תקופה בחו"ל, יהיה עליכם להציג תעודת היעדר עבר פלילי מאותה מדינה. עורך דין מתאים יוכל לסייע לכם בקבלת התעודה הרלוונטית ממדינה זרה.
  3. הגשת בקשה רשמית – השלב השלישי הוא להגיש בקשה רשמית להוצאת אזרחות פורטוגלית. לשם כך יהיה עליכם להגיש לפורטוגל את כל המסמכים הרלוונטיים חתומים ומתורגמים על ידי נוטריון (התרגום כמובן יתבצע לפורטוגזית וחייבת להיות חתימת נוטריון על כל המסמכים). בדרך כלל השלב הזה לוקח תקופה של כשלושה חודשים. שימו לב כי הגשת הבקשה צריכה להתבצע ישירות למשרד המשפטים בליסבון. לשם כך יהיה עליכם לשלם את כל האגרות המשפטיות והאגרות לממשלת פורטוגל. יש לקחת בחשבון כי בדיקת הבקשה על ידי ממשלת פורטוגל אורכת בדרך כלל בין 18 ל-24 חודשים. כמובן שהתהליך יכול להיות קצר יותר או ארוך יותר, בהתאם למצב הנוכחי, לכן לא ניתן להתחייב על כך.
  4. קבלת אישור – השלב הרביעי והאחרון הוא לקבל אישור ממשלת פורטוגל על הבקשה שהגשתם. במידה שקיבלתם אישור על

    מה המחירים המקובלים על הוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי מרוקו

    הבקשה אתם תוכרו כבעלי אזרחות פורטוגלית.

כמה עולה להוציא אזרחות פורטוגלית ליוצאי מרוקו?

כפי שהבנו עד עתה, קיימים שלבים שונים בהוצאת אזרחות פורטוגלית ולכן קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה להוציא אזרחות פורטוגלית מאחר שכל שלב מתומחר אחרת. יש לקחת בחשבון את האגרות שיש לשלם לרשויות בפורטוגל ולוודא שאתם מסתכלים על המחיר העדכני שלהן.

באופן כללי, המחיר עבור כל התהליך בדרך כלל ינוע בין 7,000 לבין 10,000 שקלים. כמובן שיש לקחת בחשבון כי המחיר ישתנה בין הוצאת אזרחות לקטין לבין הוצאת אזרחות לבוגר.

שימו לב- במקרים בהם נדרש לבצע חיפוש גנאולוגי המחיר עלול להתייקר בעוד 3,000 שקלים. כמו כן, במידה שאתם מקבלים סיוע של עורך דין יהיה עליכם לשלם שכר טרחה שנע בין 2,000 לבין 5,000 שקלים, בהתאם לניסיון של בעל המקצוע ולמורכבות המקרה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!