אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

במקום אם להתבלט כל פעם אם אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית או לא, פשוט תעשו את זה. לפי החוק החדש, גם יהודי צפון אפריקה זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית. אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק היא מהיום פשוטה יותר מאי פעם. אתם צריכים לעבור את אותו התהליך שעוברים כל מגורשי יהדות ספרד, עליכם לעמוד בכל תנאי הסף ולעבור את התהליך שיכול להימשך כשנתיים. לאחר מכן, אם תעברו את כל התהליך בהצלחה תוכלו להיות זכאים לאזרחות פורטוגלית. אבל מה היתרונות של אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק ויהדות צפון אפריקה? הנה כל הסיבות למה אתם צריכים אזרחות פורטוגלית.

קצת רקע

אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק היא מהיום פשוטה יותר מאי פעםאזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק נכנסה לתודעה שלנו בשנים האחרונות, בהתחלה לא היו זכאים יהודי צפון אפריקה להטבות האלה. את הזכאות מקבלים יוצאי מרוקו, טורקיה, בולגריה, עיראק וכן הלאה. בתור התחלה נציין, יהודי עיראק אינם "ספרדים" מובהקים ולכן, הוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק יכולה להיות מעט יותר קשה. עיראק אינה סמוכה כמו מרוקו וטוניס לספרד ופורטוגל, לכן הסבירות שלשם הגיעו מגורשי ספרד נמוכים יותר. הדבר זהה גם ליהודי תימן, פרס וכד'. עם זאת, זה לא הזמן להרים ידיים ולוותר על כל ההטבות שאולי אתם זכאים אליהן. ברגע בו אתם פונים לחברה מקצועית אשר מנוסה להתמודד במקרים של אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק, הסיכויים הופכים להיות הרבה יותר גבוהים. הקהילה היהודית בפורטוגל מכירה בחלק לא מבוטל של יוצאי עיראק בתור מגורשי ספרד, זאת בהתאם לשמות המשפחה המזוהים עם הקהילה הספרדית. חלק משמות המשפחה של יהודי עיראק אשר אושרו על ידי ממשלת פורטוגל הם: סופר, עובד, מזרחי, עובדיה, מטלון וכן הלאה.

 

היתרון הראשון עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק היא שגם אם אתם לא זכאים לכך, אתם לא צריכים לשלם על כל התהליך שעברתם. חברות מקצועיות רבות מציעות לכם דיל שאסור לכם לפספס, החברות ידאגו לאזרחות אירופאית עבורכם בכל התהליך, אך אם אתם לא עונים על הדרישות והבקשה שלכם נפסלת מחוסר זיקה או שאין אפשרות להוכיח שאתם חלק ממגורשי ספרד, אז אתם לא צריכים לשלם אף שקל על התהליך. כבר בתור התחלה, בשלבים הראשונים ניתן לראות מי זכאי ומי לא באמצעות בדיקות קפדניות אשר מוכרות על ידי הקהילה היהודית בפורטוגל והממשלה. חשוב לציין, המחיר עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית לא צריכה לעלות על 10,000 ש"ח לכל התהליך.

 

מהם היתרונות של הוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק?

כפי שאתם רואים, לא פשוט עבור יוצאי עיראק לקבל אזרחות פורטוגלית, אבל למה בכלל יש לנו את הרצון להתאמץ כל כך? כל מיאזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק נכנסה לתודעה שלנו בשנים האחרונות, בהתחלה לא היו זכאים יהודי צפון אפריקה להטבות האלה שמחזיק בדרכון פורטוגלי מקבל הרבה מאוד הטבות שהוא אפילו לא דמיין. ריכזנו עבורכם את כל היתרונות של מחזיקי דרכון פורטוגלי:

  1. תעסוקה – בתור התחלה, כולנו רוצים למצוא עבודה ועבודה משתלמת. לפתוח עסק זה דבר מאוד קשה, במיוחד בארץ. לכן, רבים פותחים חברות בחו"ל, אבל גם שם אנחנו עומדים מול בירוקרטיה נוקשה כאשר אנחנו לא אזרחים של אותה מדינה, לעיתים אפילו על חברה שלנו שקיימת בחו"ל נצטרך לשלם מיסים בארץ. עם זאת, כאשר יש לכם אזרחות פורטוגלית, אתם תוכלו לפתוח חברה בכל אירופה בהתאם לאיחוד האירופי, להנות מהטבות רבות, מסחר במחירים נמוך וכל מה שהאיחוד מאפשר לחברות שנמצאות תחתיו. כמו כן, תוכלו לעבוד בתור עובדים מן המניין בחו"ל ללא צורך בדרכון לצורך עבודה.
  2. תנועה חופשית – אחד היתרונות הבולטים של כל מי שמחזיק בדרכון פורטוגלי שהוא למעשה אירופי, הוא שאתם יכולים לנוע חופשי בכל רחבי אירופה ללא אישור כניסה כפי שצריכים ישראלים רבים. אתם נחשבים לאזרחים מן המניין. אבל זה לא נגמר בזה, יש לכם עוד יתרונות ולדוגמא, כאשר אתם רוצים לטוס לארצות הברית או לאוסטרליה, אין צורך בוויזה!
  3. לימודים – כל אמא רוצה שהבן שלה ירכוש השכלה, אבל לא לכל אחד יש את הסכום הענקי שצריך לשלם עבור לימודים בארץ. המחיר הנמוך ביותר עבור שנת לימודים אקדמיים בארץ יהיה בסביבות ה-12,000 ש"ח לשנה! יש מקומות אחרים בהם המחירים מגיעים ל-40,000 ש"ח ויש משמעות למקום בו אתם בוחרים ללמוד מבחינת המוניטין של אותו מוסד לימודים. עם זאת, ברחבי אירופה יש לנו מגוון רחב של מוסדות לימוד שנחשבים לטובים בעולם והמחיר, לפעמים בחינם עבור מי שמחזיק בדרכון אירופאי. לכן, רבים בוחרים להוציא אזרחות פורטוגלית בשביל שהם יוכלו ללמוד בחו"ל, אם זה רפואה או כל תחום אחר.
  4. עבודה בארץ – תתפלאו, אבל יש לא מעט מקומות בארץ אשר דורשים שהעובדים שלהם יחזיקו בדרכון אירופאי, בין אם מדובר על עבודה תחת השגרירות או משרדי הייטק מובילים אשר עובדים מול חברות שונות באירופה. לכן, כאשר יש לכם אזרחות אירופאית יש לכם קלף שאין להרבה אנשים בארץ ואולי זה מה שיעזור לכם להתקדם במקום העבודה שלכם.

מה בנוגע לילדים?

הוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק יכולה להיות מאוד פשוטה אם תעשו את זה נכון, אך אם כבר הוצאתם אזרחות, איך זה משפיע על הילדים שלכם? אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק תקפה רק עליכם במקרה והילדים שלכם כבר נולדו. עם זאת, יהיה להם הרבה יותר פשוט לעבור את התהליך של הוצאת אזרחות פורטוגלית ליוצאי עיראק גם מכיוון שהם קטינים וגם מכיוון שאתם מחזיקים באזרחות פורטוגלית. כאשר יש לכם כבר אזרחות ורק לאחר מכן נולדו לכם הילדים, במקרים רבים הם יהיו זכאים לקבל אזרחות אירופאית ללא שום בעיה, בדיוק כמו שהם זכאים לאזרחות ישראלית.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!