הוצאת אזרחות פורטוגלית

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

הוצאת אזרחות פורטוגלית הפכה להיות אחד הדברים המבוקשים ביותר בשנים האחרונות, אבל עדיין כל הנושא סביב הוצאת הדרכון היא באפלה. יש היום דרכים שונות להוציא אזרחות פורטוגלית, תוכלו ללא ספק לעבור את התהליך באופן עצמאי אך יש לקחת בחשבון את הקשיים בדרך. הדרך הנפוצה והבטוחה ביותר להוצאת אזרחות פורטוגלית היא באמצעות חברה מקצועית אשר מלווה בעורכי דין מנוסים. חשוב להבין, כדי להוציא דרכון פורטוגלי עליכם לעבור שלבים שונים בתהליך אשר מקובל על ידי הרשויות בפורטוגל, הקהילה היהודית שם ומשרד החוץ בארץ. יש לא מעט טפסים רלוונטים ולא בטוח בכלל שאתם זכאים להוציא אזרחות כזאת. כדי לוודא שאתם בכלל עומדים בקריטריונים תוכלו לגשת לאתר שמוודא מול שם המשפחה שלכם אם אתם זכאים. מוטב לציין, גם אם כתוב באתר שאתם לא זכאים, בעזרת בדיקה מעמיקה יותר של עורך דין תוכלו לבחון שנית את הזכאות שלכם. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הוצאת אזרחות פורטוגלית.

מהם תנאי הסף של הוצאת אזרחות פורטוגלית?

הוצאת אזרחות פורטוגלית הפכה להיות אחד הדברים המבוקשים ביותר בשנים האחרונותהוצאת אזרחות פורטוגלית מיועדת לצאצאים של יהדות מגורשי ספרד. זאת אומרת, תנאי הסף הראשון יהיה להוכיח את היהדות שלכם, לא בעיה כל כך גדולה נכון? כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לתרגם את תעודת הזהות שלכם אשר מעידה על הזהות היהודית שלכם לפורטוגזית בחתימת נוטריון. מוטב לציין, עליכם גם להיות מעל גיל 18, התהליך של קטינים הוא שונה וכרוך בתנאים שונים. ולבסוף, עליכם להגיש טופס אשר מעיד על היעדר עבר פלילי. במקרה בו שהיתם במדינה אחרת לתקופה מסוימת, עליכם גם יהיה להגיש היעדר עבר פלילי באותה המדינה, תוכלו לעשות זאת בליווי עורך דין.

מלבד לכך, עליכם להוכיח זיקה לפורטוגל, את הסיבה לשמה אתם רוצים להוציא אזרחות פורטוגלית. בדרך כלל, יספיק לכם להגיש בקשה מנומקת ומתורגמת אשר כוללת בתוכה את העבר שלכם, את הסבים והסבתות שלכם, ההורים שלכם אשר היו חלק בלתי נפרד מהמורשת, אך הוריהם גורשו עקב התנאים שהיו באותה תקופה. כל בני יהדות מגורשי ספרד זכאים להגיש את הבקשה, יוצאי מרוקו, ספרד וכן הלאה.

 

כמה זה עולה?

הוצאת אזרחות פורטוגלית מיועדת לצאצאים של יהדות מגורשי ספרדהפעם החלטנו דווקא להתחיל במחיר אותו אתם צריכים לשלם עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית, לאחר מכן נציין למה זה משתלם לכם. בגדול, המחיר אותו אתם צריכים לשלם עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית תנוע בין 7,000 ש"ח ועד 10,000 ש"ח כולל שכר טרחה של עורכי דין. המחיר אותו אתם משלמים הוא עבור כל התהליך כולו, האגרות, שכר הטרחה הכל. הנה הסבר מפורט לסכום אותו אתם עומדים לשלם אשר במקרים מסוימים יכול להשתנות לכאן ולכאן:

 

המחיר אותו אתם משלמים עבור הוצאת כל המסמכים הדרושים דרך משרד הפנים בתוספת חותמת אפוסטיל תעלה לכם כמה עשרות שקלים בלבד, אך זאת רק ההתחלה. לאחר מכן, אחרי שמילאתם את הטפסים הרלוונטים אשר צריכים שני דברים, האחד הוא אישור נוטריון שעולה כמה מאות שקלים ותרגום שבדרך כלל אותו נוטריון יוכל לעשות. המחיר עבור התרגום משתנה בהתאם לכמות המסמכים ויכול לנו בין כמה מאות שקלים ועד כ-2,000 ש"ח עבור כמות מסמכים גדולה. כפי שציינו, יש במקרים בהם אתם לפי הרשומות לא זכאים להוציא אזרחות פורטוגלית, במקרים כאלה אנחנו נרצה לפנות לחיפוש מורכב יותר. המחיר עבור חיפוש גנאלוגי הינו חיפוש אשר מוכיח את הזיקה שלכם לפורטוגל. החיפוש נעשה על ידי אנשי מקצוע מובילים אשר ללא אותו חיפוש לא תוכלו להגיש את הבקשה בכלל. המחיר עבור חיפוש גנאלוגי יכול לעלות לכם בין 2,500 ש"ח ועד 4,000 ש"ח. המחיר משתנה בהתאם לבעל המקצוע עצמו ומורכבות העבודה.

לאחר מכן, יש לנו גם אגרות שאנחנו צריכים לשלם לרשויות בארץ ובחו"ל. המחיר אותו נשלם עבור אגרת הגשת בקשה לקהילה היהודית בפורטוגל תהיה כ-900 עד 1,000 ש"ח (250 יורו).  המחיר עבור הגשת הבקשה לממשלת פורטוגל תהיה גם היא באותו המחיר ואילו שכר הטרחה אותו אתם צריכים לשלם עבור עורכי הדין בפורטוגל לצורך הטיפול במסמכים שלכם יכול לנוע בין 1,000 ש"ח ועד כ-2,000 ש"ח, בדרך כלל עד 400 יורו. המחיר אותו תשלמו עבור החברה אליה אתם פונים לצורך העבודה ינוע בין 2,500 ש"ח ועד 5,000 ש"ח. המחירים גם כאן משתנים בהתאם למורכבות העבודה ובהתאם לתנאים שיש לאותה חברה. סך הכל, המחיר אותו תשלמו לא צריך לעבור את ה-10,000 ש"ח למעט מקרים שיש צורך בחיפוש גנאלוגי.

יתרונות של הוצאת אזרחות פורטוגלית

לאחר שכבר הבנתם כמה אתם צריכים לשלם עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית, בואו נבדוק אם זה בכלל שווה את זהלאחר שכבר הבנתם כמה אתם צריכים לשלם עבור הוצאת אזרחות פורטוגלית, בואו נבדוק אם זה בכלל שווה את זה. מה נותנת לכם אזרחות פורטוגלית? נתחיל בתעסוקה. כאשר אתם רוצים לפתוח חברה באירופה שהרבה יותר זול לנהל אותה שם ויש לכם קהל הרבה יותר רחב, אתם לא תוכלו לעשות זאת באופן נוח אם אתם לא אזרחים אירופאיים. האזרחות מעניקה לכם יתרונות רבים בשל האיחוד האירופי אשר מוזיל עלויות רבות לעסקים ואזרחים כאחד. מלבד לכך, במקרה בו אתם רוצים לרכוש השכלה גבוהה בארץ המחיר אותו תשלמו יהיה החל מ-30,000 ש"ח לתואר במקרה הזול ביותר. המחירים בארץ גם יכולים להגיע לכ-40,000 ש"ח לשנת לימוד במוסדות המובילים. אם אנחנו נסתכל על המוסדות המובילים באירופה שם יש לאותם מוסדות שם הרבה יותר גדול בעולם, בתור אזרחי אירופה (דרכון פורטוגלי) אנחנו זכאים ללימודים בחינם או בסבסוד משמעותי! לכן, אתם תוכלו לרכוש השכלה באירופה.

עוד יתרון מובהק של כל מי שמחזיק בדרכון פורטוגלי הוא שאתם לא צריכים אישור כניסה למדינות רבות ואפילו לא וויזה. בתור מחזיקי אזרחות פורטוגלית, יש לכם אישור מעבר חופשי בין מדינות אירופה השונות ואין צורך בוויזה לצורך כניסה לארצות הברית ואוסטרליה. רק תחשבו בשלושת היתרונות שציינו עכשיו כמה כסף אתם יכולים לחסוך לעצמכם…

מה בנוגע לקטינים?

כאשר יש בידכם כבר אזרחות פורטוגלית ולאחר מכן נולד לכם ילדים, הילדים שלכם יהיו עם זכאות לאזרחות פורטוגלית. עם זאת, גם אם אתם באמצע התהליך ונולד הילד, עדיין הילדים לא יהיו זכאים לקבל אזרחות. במקרים רבים, כאשר מדובר על הוצאת אזרחות פורטוגלית עבור קטינים שיש לאחר מההורים אזרחות פורטוגלית, התהליך הוא הרבה יותר מקוצר ואין צורך להראות זיקה. ממשלת פורטוגל מעניקה העדפה בכל הנוגע להוצאת אזרחות לקטינים.

תוך כמה זמן תגיע אליכם האזרחות?

חשוב להדגיש, תהליך של הוצאת אזרחות פורטוגלית יכולה להשתנות באופן קיצוני לכאן ולכאן. עם זאת, משך הזמן הממוצע נע בין שנה וחצי לשנתיים וחצי! מדובר על תהליך שהוא די ארוך יחסית, יש כאן הרבה גורמים שמעורבים בתהליך. אבל אם בכל זאת אתם בוחרים לצאת למסע הזה, עם השירות הנכון יש סיכויים גבוהים שתוכלו לקצר את משך זמן ההמתנה וגם הילדים שלכם יהיו זכאים לאזרחות אירופאית אם הם עומדים בתנאים שציינו קודם לכן.

האם חייב ליווי של עורך דין?

הליווי של עורך דין הוא מאוד משמעותי לתהליך, לא משנה איך תסתכלו על זה. כן, יש שכר טרחה אותו אתם צריכים לשלם. הבחירה שלכם לבחור בליווי היא חשובה, בין אם מדובר על חברה מקצועית ובין אם מדובר על עורך דין אישי אשר מנוסה בתהליך הזה. הליווי גם מוזיל לכם עלויות רבות במקרה של שליחת טפסים לא נכונה, דחייה וכן הלאה. גם ככה מדובר על תהליך מאוד ארוך ומייגע, ברגע בו אתם נותנים את המושכות למי שיש לו ניסיון בתחום הזה, אתם יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף וזמן מיותר.

יש היום לא מעט חברות אשר יכולות לסייע לכם לעבור את התהליך הזה, אותן חברות יכולות לקשר אתכם לחתימת נוטריון בארץ ובחו"ל, ליצור קשר עם הקהילה היהודית ובעצם לזרז את התהליך כולו. שכר הטרחה עבור חברות אלו לרוב ינוע בין 2,500 ש"ח ועד 5,000 ש"ח, המחיר משתנה בהתאם לחברה ובהתאם למורכבות העבודה. יש מקרים בהם הזיקה היא הרבה יותר בולטת ולכן, התהליך לא צריך להיות ארוך מדי או מסובך. ההמלצה שלנו היא כן לחבור לחברה מקצועית אשר יש ברשותה עורכי דין אשר יכולים לסייע לכם למלא את הטפסים כראוי ולסיים את התהליך באופן מזורז.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!