אזרחות לטבית

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

לאורך עשורים שלמים הייתה לטביה מדינה המצויה תחת שלטון סובייטי. בשנים אלה התרחשו מאורעות היסטוריים שונים, לרבות מלחמת העולם השנייה, במהלכם התרחשו סיפורים אנושיים מורכבים רבים, ובהם גם גירוש, הגליה ובריחה של אזרחים לטביים ממדינתם. לא יהיה זה מפתיע אם נאמר שחלק ניכר מאותם אזרחים הם יהודים שהיו אזרחי לטביה ונאלצו לברוח מאימת השלטון הסובייטי והשפעות השלטון הנאצי. היום, עשרות שנים אחרי, ולאחר ששונה חוק האזרחות הלטבי בשנת 2013, יש לכם את היכולת להגיש בקשה לקבלת אזרחות לטבית אם תצליחו להוכיח את השתייכותכם לשושלת לטבית ששרשרת האזרחות שלה נגדעה בגין מאורעות כדוגמת אלה שפירטנו לעיל.

דלת חדשה נפתחת על ידי ממשלת לטביה

הקריטריונים הנדרשים לצורך קבלת אזרחות לטבית היו מוגדרים היטב לאורך עשורים ארוכים בלטביה. יחד עם זאת, עד שנת 2013, לא הכירה ממשלת לטביה בכפל אזרחויות והמשמעות היא שאם רציתם בעבר לקבל אזרחות לטבית, הייתם צריכים להוכיח שפעלתם באופן פעיל ועיקש להיפטר מהאזרחות הקודמת שלכם, ובמקרה שלנו המדובר כמובן באזרחות הישראלית. כלומר, ייתכן שגם בעבר הייתם נמצאים זכאים לקבלת אזרחות לטבית, אך זה היה עולה לכם באזרחותכם הישראלית. לאחר השינוי בחוק הלטבי בשנת 2013, החליטה ממשלת לטביה להכיר במצב של כפל אזרחויות ובהתאם לכך מאפשרת לבעלי אזרחות זרה לבקש וגם לקבל אזרחות לטבית אם יוכיחו כנדרש את זכאותם.

אזרחות לטבית מעניקה לכם למעשה חברות באיחוד האירופי כמו כל אזרח בכל מדינה החברה באיחוד. המשמעות היא שבאמצעות דרכון לטבי אותו תוכלו לקבל לאחר שתהפכו לאזרחים לטביים, תוכלו לנוע באופן חופשי בכל מדינות האיחוד האירופי ואף לעבוד וללמוד בכל אחת מהן. אזרחות לטבית יכולה להעניק לכם הטבות נוספות וזה כמובן במישור התועלתני. רבים בוחרים להוציא אזרחות לטבית מסיבות אישיות של שמירת השורשים ושמירת זיכרון המשפחה.

איך מקבלים אזרחות לטבית?

בכדי לקבל בסופו של דבר אזרחות לטבית, יהיה עליכם לעבור תהליך של הגשת בקשה לקבלת אזרחות ולשם כך תזדקקו לבנות תשתית ראייתית שיכולה להוכיח ברמה המשפטית את הטענות שעל בסיסן אתם מבססים את הבקשה שלכם. ראיות אלה יכולות לכלול תעודות שונות כמו תעודות לידה, פטירה, נישואין, לימודים, רישיונות למיניהם, מסמכים מקצועיים וכל מסמך אחר שיכול להעיד על קיומה של אותה שושלת לטבית שבשמה אתם מבקשים את האזרחות ואת הקשר שלכם לאותה שושלת כמובן.

כפי שניתן להעריך, תהליך זה הוא תהליך מקצועי שצריך להתבצע בצורה חכמה ומתוך נקודת ראייה משפטית. על כן, מומלץ לעבור אותו בסיוע גורם מקצועי המתמחה בתחום ובכלל זה עורך דין נוטריון או חברה מקצועית בעלת התמחות בכל הקשור להגשת בקשות לאזרחות זרה. בישראל פועלות כיום מספר חברות כאלה, וחלקן מתמחות במדינות מזרח אירופה, מבצעות תרגום מסמכים, הגשת הבקשה וניהול ההתקשרות מול ממשלת לטביה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!