דרכון הולנדי

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

דרכון הולנדי הוא אולי אחד הדרכונים הנחשקים ביותר מכל הדרכונים של מדינות האיחוד האירופי. דרכון זה מעניק לבעליו זכאות למלגת מחייה מטעם ממשלת הולנד, לחופש תנועה מלא ברחבי מדינות האיחוד האירופי, לאפשרויות השכלה נרחבות במוסדות הלימוד היוקרתיים והנחשבים של הולנד וכמובן לרכישה ואחזקה בנכסים בהולנד ולעבודה בהולנד. הולנד היא אמנם מדינה קטנה בתוך האיחוד האירופי אך לא סתם מדינה, אלא אחת המדינות שהיו מיוזמות ההקמה של האיחוד האירופי ונחשבת למדינה מאוד ליברלית ופתוחה. אזרחיה נהנים מיחס עדיף, למשל בכניסה לארה"ב ללא ויזה וזוהי רק דוגמא אחת של היתרונות באחזקת דרכון הולנדי מעבר ליתרונות הגנריים אותם פירטנו קודם לכן.

מי זכאי לקבלת דרכון הולנדי?

חוקי ההגירה והאזרחות בהולנד מגדירים בצורה מאוד ברורה מי יכול להיחשב לאזרח הולנדי ובהתאם לכך מי יכול להחזיק דרכון הולנדי.

העניין הוא שקבלת דרכון הולנדי הוא לא עניין של מה בכך. חוקי ההגירה והאזרחות בהולנד מגדירים בצורה מאוד ברורה מי יכול להיחשב לאזרח הולנדי ובהתאם לכך מי יכול להחזיק דרכון הולנדי. כל אדם שנולד להורים אזרחים הולנדיים זכאי על פי רוב לקבל אזרחות הולנדית, גם אם רק אחד ההורים הוא אזרח הולנדי וגם אם אותו הורה הולנדי לא מתגורר דרך קבע בהולנד. להבדיל, נישואים לאזרח או אזרחית הולנדי או הולנדית, או עבודה לאורך זמן רב בהולנד, לא מעניקים אזרחות הולנדית באופן אוטומטי והדברים צריכים להיבחן בצורה קפדנית על ידי רשויות ההגירה ההולנדיות שההחלטה הסופית נתונה להם.

איך תוכלו לקבל דרכון הולנדי?

כאמור, הפנייה לערוץ של הגשת בקשה לקבלת דרכון הולנדי היא כדאית אך ורק אם יש לכם את היסוד הסביר להניח שאתם יכולים לעמוד בקריטריונים שמגדירים חוקי ההגירה והאזרחות ההולנדיים. במידה וכן, יהיה עליכם להכין את כל תשתית המסמכים המעידים על זכאותכם ובכלל זה תעודות לידה, מסמכים דתיים, תעודות נישואים וכל מסמך אחר שיכול להעיד על זכאותכם. את המסמכים השונים יהיה עליכם לתרגם לשפה ההולנדית באמצעות משרד החוץ הישראלי ולהגיש אותם בפרוצדורה שהוגדרה על ידי ממשלת הולנד ובמסגרת חוקי ההגירה של הולנד. המסמכים שהגשתם ייבחנו בצורה יסודית, ייתכן שגם תוזמנו לראיון על מנת לבדוק אתכם מקרוב, ואם אתם אכן זכאים, תוכלו לקבל דרכון הולנדי.

איך נכון לעבור את התהליך?

בין שאתם בטוחים בכך שאתם זכאים לקבלת דרכון הולנדי ובין שיש לכם ספק כלשהו בכך ואתם מעוניינים לברר יותר לעומק, מומלץ לבצע את התהליך בליווי גורם מקצועי, החל מעורך דין נוטריון שמתמחה בתחום ההגירה והאזרחות וכלה בחברות מקצועיות שמספקות שירותים של קבלת אזרחות זרה ובכלל זה גם דרכון הולנדי. גורמים אלה יודעים בדיוק מה עליכם לעשות בכל שלב, כיצד עליכם לבנות את התשתית הראייתית לזכאותכם ויודעים גם לבחון את הדברים מראש, לנהל את כל התהליך וההתקשרות מול הרשויות בהולנד וכל זאת עד לקבלת האזרחות המיוחלת והנפקת דרכון הולנדי.

אזרחות הולנדיתבכדי לקבל אזרחות הולנדית, יהיה עליכם לבנות את התשתית הראייתית שתומכת בזכאותכם לאזרחות זו על פי חוקי ההגירה והאזרחות של הולנד

על פי חוקי ההגירה והאזרחות ההולנדיים, אזרחות הולנדית ניתנת באופן אוטומטי לכל אדם שנולד להורים אזרחים הולנדים ואשר מתגוררים דרך קבע בהולנד. כל מקרה אחר יכול להעניק זכאות לאזרחות כזאת, אבל צריך להיבחן. כך למשל, אדם שנולד להורים אזרחים הולנדיים, גם אם רק אחד מהם הוא אזרח הולנדי וגם אם הוא אינו מתגורר דרך קבע בהולנד, זכאי לקבלת אזרחות הולנדית על פי רוב, אך לאחר בחינה של נסיבות הבקשה. בקשת אזרחות הולנדית בגין נישואים לאזרח הולנדי או בגין שהייה ארוכה בהולנד, היא תהליך כבר פחות טריוויאלי ודורש בחינה יותר מעמיקה, שבסופה בהחלט יש סיכוי טוב לקבלת אזרחות הולנדית, אך אין מדובר בזכות מוקנית שמכניסה אתכם אל התהליך מעמדה של כוח.

למה בכלל אזרחות הולנדית?

הבחירה להיכנס לתהליך של הגשת בקשה לקבלת אזרחות הולנדית יכולה להתרחש על כל רקע שהוא, בין אם מדובר ברקע חומרני ובין אם מדובר ברקע אישי. בכל מקרה, הולנד נחשבת למדינה מאוד ליברלית השייכת לאיחוד האירופי ולמעשה אחת ממקימות האיחוד. ככזאת, נהנים אזרחי הולנד מחופש תנועה באיחוד האירופי, מהחופש לעבוד וללמוד במדינות האיחוד וגם זוכים ליחס מועדף בכניסה לארה"ב, ביחס לאזרחי מדינות אחרות באיחוד. כמו כן, בעלי אזרחות הולנדית זכאים לקבלת מלגת מחייה מהממשלה, ללמוד במוסדות הלימוד הנחשבים של הולנד, לרכוש ולהחזיק בנכסים בהולנד וכמובן לעבוד ולהתפרנס בהולנד, לרבות הקמת עסק. מכל הסיבות האלה ומכל אחת מהן, אם יש לכם סיבה טובה להאמין שאתם זכאים לקבל אזרחות הולנדית, אתם בהחלט רוצים לנסות.

איך מבצעים את התהליך של קבלת אזרחות הולנדית?

בכדי לקבל אזרחות הולנדית, יהיה עליכם לבנות את התשתית הראייתית שתומכת בזכאותכם לאזרחות זו על פי חוקי ההגירה והאזרחות של הולנד, שאת עיקרם פירטנו לעיל. לשם כך יהיה עליכם לאתר ולהשיג מסמכים רשמיים כמו תעודות לידה, תעודות נישואין, תעודות השכלה, תעודות פטירה וכל מסמך אחר שיכול לרמז על העמידה שלכם בקריטריונים לקבלת אזרחות הולנדית. את המסמכים הללו יהיה עליכם לתרגם לשפה ההולנדית באמצעות משרד החוץ הישראלי ולהגיש אותם לרשויות המתאימות בהולנד לצורך הזנקת תהליך בחינת הזכאות שלכם. במידה ותימצאו זכאים, תוענק לכם אזרחות הולנדית שבעקבותיה תוכלו להגיש בקשה להנפקת דרכון הולנדי ואף להנפקת תעודת זהות הולנדית.

בכדי להבטיח את מרב הסיכויים לקבלת אזרחות הולנדית ומאחר ועליכם לדעת בדיוק כיצד לעשות זאת ומה לעשות בכל שלב ושלב, את התהליך של הגשת בקשה לקבלת אזרחות הולנדית כדאי לעבור בליווי גורם מקצועי, החל מעורך דין נוטריון ישראלי המתמחה בתחום וכלה בחברות המתמחות בתחום של הגשת בקשות לקבלת אזרחות זרה, ובכלל זה מכירות את הפרוצדורה הספציפית של קבלת אזרחות הולנדית. גורם מקצועי כזה יכול לעיתים להיות הגורם המכריע להצלחה או כשלון התהליך כולו.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!