דרכון לטבי

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

מעוניינים בקבלת דרכון לטבי? יש לכם שורשים לטביים שיכולים להוות עילה מצוינת לקבלת אזרחות ואתם רוצים לממש את העילה הזאת כעת? בשנת 2013 התקבל בלטביה חוק אזרחות חדש המאפשר להגיש בקשה לקבלת דרכון לטבי על ידי אזרחים לטביים שהוגלו, גורשו או ברחו מלטביה בתקופה בה הייתה לטביה נתונה תחת השלטון הסובייטי, החל משנת 1940 ועד שנת 1990. אפשרות זאת עומדת כמובן גם לזכות צאצאיהם של אותם אזרחים ואלו יכולים להיות בדיוק אתם.

מה נדרש מכם בכדי לקבל דרכון לטבי?

ובכן, אם יש לכם שורשים לטביים, יהיה עליכם להוכיח אותם ברמה המשפטית, להוכיח את הקשר המשפחתי שמעיד על כך שאתם צאצאים לאזרחים לטביים שחיו בלטביה מתישהו בין השנים 1940 ועד שנת 1990 ושעזיבתם את לטביה נבעה מגירוש, הגליה, בריחה מאימת השלטון הסובייטי וכן הלאה. אחת הבשורות החשובות של תיקון החוק הלטבי הזה היא שלטביה מכירה כעת בכפל אזרחויות. עד חקיקת החוק, בכדי לקבל דרכון לטבי, היה עליכם להוכיח כי פעלתם בצורה כנה ואמיתית לבטל את האזרחות הראשונה שלכם, ובמקרה הזה אזרחות ישראלית. כיום מקבלת לטביה את האפשרות שלאזרחיה תהיה אזרחות נוספת ואינה מחייבת עוד ויתור על האזרחות הקודמת בכדי לקבל דרכון לטבי.

יחד עם זאת, עדיין יהיה עליכם לבסס מסכת ראיות משפטית מתאימה על מנת להוכיח את זכאותכם, וזה אומר שיהיה עליכם לאתר ולמצוא מסמכים כמו תעודות לידה, תעודות פטירה, תעודות נישואין, רישיונות נהיגה, תעודות בגרות וכל תעודה אחרת שיכולה לסייע לבסס א' את אזרחותם הלטבית של אבותיכם או אימותיכם בין השנים כאמור וב' לבסס את הקשר שלכם אליהם. אם תצליחו להוכיח את אלה, ישנה סיכוי טוב מאוד שתוכלו לקבל דרכון לטבי.

למה זה בכלל חשוב?

אם אתם שואלים את עצמכם למה זה צריך לעניין אתכם להוציא דרכון לטבי, אז התשובה היא שהבחירה לקבל אזרחות זרה ובמקרה הזה, אזרחות לטבית, היא בהחלט בחירה סובייקטיבית ואם אתם לא רואים בכך ערך אמיתי או אפילו ההיפך מכך, אתם בהחלט לא חייבים. יחד עם זאת, כדאי לדעת שלטביה היא מדינה ששייכת לאיחוד האירופי וככזאת מעניק לכם דרכון לטבי חופש תנועה, לימודים ועבודה בכל מדינות האיחוד האירופי, כפי שזכאי לכך כל אזרח בכל מדינה השייכת לאיחוד האירופי. כמו כן, אזרחות זו יכולה לשקף את הניצחון של אבותיכם ואימותיכם על אותם כוחות רשע שגרמו לפגיעה ביהודים לאורך אותן שנים, כך שיש גם ההיבט האישי ערכי שרבים מתחברים אליו יותר מאשר ההיבט התועלתני.

את התהליך של קבלת דרכון לטבי כדאי בהחלט לעבור בסיוע גורם מקצועי כמו עורך דין נוטריון או חברה מקצועית המתמחה בתחום ומבצעת עבורכם את כל התהליך, לרבות תרגום מסמכים, הגשתם וניהול ההתקשרות מול שלטונות לטביה עד לקבלת דרכון לטבי.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!