דרכון אוסטרי

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

אוסטריה הייתה אחת המדינות הראשונות שסבלה מהכיבוש הנאצי ובמובנים רבים גם הפכה לחלק ממנו. ההשפעה על יהודי אוסטריה באותה תקופה הייתה ברורה כשרבים מהם נאלצו לברוח מביתם ולנדוד בעולם, בעוד גורלם של אלו שאיחרו עם המהלך ידוע לכל. בין שאתם שייכים לשושלת אוסטרית שברחה או גורשה מאוסטריה באותם ימים ובין שאתם שייכים לשושלת כזאת שפשוט נכחדה בשואה, אתם זכאים כיום להגיש בקשה לקבלת דרכון אוסטרי, או נכון יותר לאזרחות אוסטרית שלאחר קבלתה, תוכלו להנפיק גם דרכון אוסטרי.

האם אתם זכאים לקבלת דרכון אוסטרי?

ממש בספטמבר האחרון, ספטמבר 2019, החליט בית המחוקקים האוסטרי להחיות את חוק השבות לניצולי שואה וצאצאיהם ולצאצאיהם של קורבנות השואה. החוק החדש מרחיב למעשה את סל הקריטריונים שעומדים לרשותכם על מנת להגיש בקשה לקבלת דרכון אוסטרי. יחד עם זאת, מאחר והתהליך של קבלת אזרחות אוסטרית הוא תהליך משפטי לחלוטין, יהיה עליכם לבסס תשתית ראייתית מתאימה שתוכיח את קיומה של השושלת שבשמה אתם מבקשים את האזרחות ואת הקשר שלכם לאותה שושלת. בחוק החדש מכירה ממשלת אוסטריה בכך שלאור מאורעות השואה, רבות מאותן שושלות פשוט נמחקו ואיתן נמחקו גם כל הראיות שיכולות להוכיח את הזכאות שלכם לקבלת דרכון אוסטרי כיום ועל כן מגמיש החוק את הקריטריונים ומאפשר את מתן האזרחות על רקע ראייתי "מוחלש".

איך תוכלו לקבל את האזרחות בפועל?

כאמור, קבלת דרכון אוסטרי הוא מהלך שאותו תוכלו לעשות בעצמכם לאחר שתאושר לכם האזרחות האוסטרית. בפניה לממשלת אוסטריה אתם למעשה מבקשים לקבל אזרחות אוסטרית. לאחר שזו תינתן לכם, יוקצה לכם מספר זהות אוסטרי שיהפוך אתכם לאזרחים מן המניין. באמצעות מספר זהות זה תוכלו להנפיק כל מסמך אזרחי אוסטרי כרצונכם ובכלל זה תעודת זהות אוסטרית, דרכון אוסטרי, רישיון נהיגה אוסטרי וכן הלאה.

בכדי לקבל את האזרחות האוסטרית חשוב שתעברו את ההליך בצורה מסודרת וחכמה תוך שאתם מבטיחים את היכולת שלכם להוכיח את הזכאות שלכם. כל שלב בתהליך כרוך באגרה ובתשלום ולכן חשוב לבצע אותו בצורה נכונה וחלקה על מנת למנוע מצב של הגשת ערעורים ובקשות לבדיקות חוזרות ונשנות. לשם כך יהיה עליכם להיעזר בגורם מקצועי כדוגמת עורך דין נוטריון או חברה מקצועית המתמחה בהגשת בקשות לקבלת אזרחות זרה. חברה כזאת תסייע לכם להבין בדיוק מהם המסמכים שאתם צריכים למצוא, לתרגם אותם עבורכם, לבחון את רמת החוזק של המסמכים שגיבשתם ולבסוף גם כמובן להגיש אותם לממשלת אוסטריה לצורך קבלת האזרחות המיוחלת.

כאמור, לאור החוק החדש שחוקק לאחרונה, הסיכויים של צאצאים לשושלות אוסטריות הם גבוהים היום יותר מאי פעם בעבר לקבל אזרחות אוסטרית שבאמצעותה יוכלו גם להנפיק דרכון אוסטרי וליהנות מחופש תנועה, עבודה ולימודים בכל המדינות החברות באיחוד האירופי כמו כל אזרח אחר של האיחוד.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!