דרכון ליטאי

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

ליטא היא כיום מדינה עצמאית לחלוטין שגם חברה באיחוד האירופי ונהנית מכל היתרונות מהם נהנות המדינות האחרות החברות באיחוד. מצב זה הוא מצב חדש יחסית והוא לא היה כך בעבר. בעבר נשלטה ליטא על ידי רוסיה והייתה חלק מחבר המדינות שנקרא ברית המועצות. לאורך שנות השלטון הסובייטי בליטא, התרחשו שורה של מאורעות היסטוריים במהלכם גורשו יהודים מבתיהם ומהמדינה, סבלו מגירוש למחנות השמדה נאציים וכן הלאה. מאורעות אלה גרמו למעשה לגדיעת שושלות של אזרחות שעברו עד אז מהורה לילד וכיום, בזכות חקיקה חדשה של הפרלמנט הליטאי, ישנה הזכות לכל אדם המאמין שיש בידיו הוכחות לכך שהוא שייך לשושלת ליטאית ועל כן זכאי לקבלת אזרחות ליטאית, להגיש בקשה מסודרת לקבלת דרכון ליטאי.

למה בכלל לבקש דרכון ליטאי?

בשנים האחרונות ישנה מגמה מובהקת בקרב הציבור הישראלי, של הגשת בקשות לשורה ארוכה של ממשלות, בעיקר בעולם המערבי, לצורך קבלת אזרחות זרה. בקשות אלה נשענות כמעט כולן על קשר היסטורי של מבקש הבקשה לאותה מדינה ובמדינת ישראל בה חיים מיליוני צאצאים של ניצולי וקורבנות שואה ויהודים אחרים שסולקו ממדינותיהם, לרבות מדינות ערב וצפון אפריקה, הרי שאפשר למצוא שיעור גבוה מאוד של אנשים באוכלוסייה שאכן זכאים לקבל את האזרחות הזרה אותה הם מבקשים ובמקרה זה דרכון ליטאי.

המניעים לבקשת דרכון ליטאי יכולים להיות רבים ומגוונים. אצל רבים המדובר במהלך אישי שורשי, שבו הם מבקשים להחזיר לעצמם את השורשים שלהם, לדרוש את שלהם ולנצח את כל אלה שבאו להשמידם לאורך השנים. אצל אחרים מדובר במהלך תועלתני לחלוטין. מאחר וליטא היא חברה באיחוד האירופי, כל אדם האוחז בידיו דרכון ליטאי, יכול למעשה ליהנות מחופש תנועה מלא בכל מדינות האיחוד האירופי ואף ליהנות מהיכולת לעבוד וללמוד במדינות אלה כפי שנהנה כל אזרח בכל מדינה החברה באיחוד האירופי. ישראלים רבים מתחברים מאוד לקונספט הזה, אם לומר בלשון המעטה, ובוחרים להשקיע את המאמץ הנדרש על מנת לקבל את האזרחות הזרה לה הם זכאים ובהמשך לכך גם להפיק את הדרכון של אותה מדינה, במקרה הזה דרכון ליטאי.

איך מגישים בקשה לקבלת דרכון ליטאי?

ובכן, הבקשה היא לקבלת אזרחות ליטאית ואותה יש להגיש לממשלת ליטא, מומלץ בסיוע וליווי של גורם מקצועי המתמחה בתחום של הגשת בקשות לאזרחות זרה ואף מתמחה במדינות המזרח אירופיות ומכיר את החקיקה בכל מדינה ואת הקריטריונים שכל מדינה מגדירה לצורך זכאות. לאחר שתקבלו את האזרחות, יוקצה לכם מספר זהות ליטאי איתו תוכלו להפיק כל תעודה אזרחית ליטאית שתרצו, ובכלל זה דרכון ליטאי, תעודת זהות ליטאית, רישיון נהיגה ליטאי או כל מסמך אחר. בתהליך הבקשה יהיה עליכם לגבש תשתית ראייתית לטענותיכם בדבר הזכאות שלכם, לתרגם הכל ולהתנהל מול הרשויות – עשו זאת בליווי גורם מקצועי.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!