מהי אזרחות אירופאית ובאילו תנאים ניתן לקבל אותה

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

לאזרחות אירופאית כמו לישראלית או לאמריקאית יש תמיד גם  יתרונות  וגם וחסרונות. אבל לאחרונה ראינו שיש גידול במספר הישראלים שרוצים לקבל אזרחות אירופאית. לפי מקורות שונים, לכמיליון ישראלים יש דרכון אירופאי כלשהו. אם נראה לכם שאולי הינכם זכאי לדרכון כזה, כדאי בהחלט לעשות בדיקות ולברר את הנושא.

קודם כל, יש לציין שגם אם תקבלו אזרחות אירופאית בדרך כלל לא תיאלצו להיפרד מהאזרחות הישראלית. כך שמהבחינה הזו להשגת הדרכון האירופאי יש בעיקר יתרונות.

מי זכאי לקבל דרכון אירופאי? קודם כל, אם המוצא של ההורים או הסבים שלכם הוא מאחת ממדינות אירופה שמעניקות אזרחות ליהודים שהיו אזרחים שלה אבל אז נאלצו לעזוב, כביכול, בניגוד לרצונם – והחוק הזה תקף גם לצאצאיהם. יש לא מעט מדינות כאלה. למשל, ייתכן שאתם באים משושלת של יהודי ספרד שגורשו לפני חמש מאות שנה ונאלצו לעזוב את חצי האי האיברי – במקרה כזה כדאי לבדוק זכאות לאזרחות של ספרד או פורטוגל.

גם אם אין לכם שורשים אירופיים ככל שאתם יודעים, עדיין אפשר לקבל אזרחות על ידי רילוקיישן למדינה אירופית לתקופה מסוימת. ניתן לקבל אשרה (אישור שהייה זמני) באחת ממדינות אירופה, למשל, בסלובקיה, ולהמשיך משם לתושבות קבע ואזרחות. כבר כתושבי אירופה תוכלו לעבור באופן חופשי בין מדינות האיחוד האירופי ולזכור ברוב הזכויות של אזרחי אירופה. למשל, קניית נדל"ן ופתיחת עסק אפשריים גם לתושב אירופה שיש לו אשרת שהייה.

אזרחות אירופאית נותנת לכם זכויות רבות. לא מעט מוסדות חינוך המובילים בתחומם  מספקים לאזרחים אירופאים השכלה גבוהה בחינם או בעלות מסובסדת, ניתן לגור ולעבוד בכל מדינות אירופה, תהיו זכאים להיכנס לארה"ב ללא ויזה ועוד. למעשה, אזרחות אירופאית תאפשר לכם להגשים כל חלום, ותחשבו שגם בפני ילדיכם ייפתחו אופציות נוספות לעתיד.

באיזו מדינה כדאי יותר לקבל אזרחות? אין הבדל מהותי בין דרכונים אירופאים שונים, אבל כדאי ללכת למדינה שבה יש תהליך יחסית קצר ופשוט של הפיכת התושב לאזרח. יש מדינות אשר הדרישה לקבלת אזרחות בהן  היא מבחן שפה או היסטוריה, אך כל מקרה לגופו ויש להיעזר במי שמבין בתחום זה במהלך קבלת ההחלטות, כי אולי קיימים יש פתרונות טובים  אשר אתם לא מודעים להם, לכל סוגיה שעולה לכם.

כל ההליך של קבלת סטטוס תושב זמני לוקח פחות זמן מאשר אישור המסמכים לזכאות לאזרחות. מהסיבה הזו, אם ממילא שקלתם רילוקיישן לאירופה, ואתם רוצים לגור שם, תשקלו לעבור בסטטוס של תושב זמני ומשם כבר לסדר את עניין האזרחות מתוקף היותכם צאצאים ליהודי אירופה. זה כנראה ייקח לכם פחות זמן וכאב ראש, וגם תתנסו במגורים באירופה ותוכלו להחליט אם זה מתאים לכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!