דרכון לא בתוקף לפני טיסה, מה עושים?

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

בדיקת תוקף דרכון יציאה מהארץ; מה עושים כשיש נסיעה, אבל לא דרכון בתוקף? – קראו כאן.

גיליתם שהדרכון שלכם לא בתוקף לפני טיסה לחופשה או אפילו נסיעת עסקים, מה עושים? בשלב הראשון, חשוב לערוך בדיקת תוקף דרכון יציאה מהארץ לפי יעד. כיצד עושים זאת, האם זה עולה כסף ומה חשוב לדעת בתהליך? – ריכזנו עבורכם את המידע בנושא הוצאת דרכון זמני.

כולנו יודעים שאם יש צורך להתנהל מול הערוצים הבירוקרטיים השונים בישראל, יש להכין לכך סבלנות בכמויות, כמו גם זמן המתנה בשפע. אבל, אם גיליתם דרכון לא בתוקף לפני טיסה, יש סיכוי שאתם יכולים להיחלץ מהסיטואציה הזאת גם מבלי להמתין שבועות עד שיהיה לכם תור באחת מלשכות משרד האוכלוסין. שימו לב לדגשים הבאים לפניכם:

  1. ישנה אפשרות להנפיק דרכון זמני אשר תקף לשנתיים.
  2. ההליך נחשב מזורז ומנוהל על ידי לשכת האוכלוסין וההגירה.
  3. ישנה אפשרות להנפיק דרכון זמני במהלך 48 השעות שלפני הטיסה, אך דבר זה מתבצע אך ורק בנתב"ג.
  4. יש לשלם אגרה על הנפקת דרכון זמני, ויש לשים לב שהיא תהיה גבוהה יותר בנתב"ג מאשר בלשכות משרד האוכלוסין וההגירה.

היכן מנפיקים דרכון זמני ותוך כמה זמן הוא מונפק?

ישנן ברחבי הארץ 28 לשכות מטעם משרד האוכלוסין וההגירה, כאשר בכל אחת ואחת מהן ניתן להגיש בקשה להנפקת דרכון זמני. בשלב הראשון יש לבצע בדיקת תוקף דרכון יציאה מהארץ לפי יעד ולאחר מכן, לגשת להנפקת הדרכון עצמו. לאחר הגשת הבקשה וכלל הטפסים הנדרשים לה, יש להמתין כשבוע עד קבלת הדרכון הזמני באחד מסניפי דואר ישראל. יש לשים לב ל-2 הדגשים הבאים:

  • דרכונים זמניים תקפים למשך שנתיים בלבד.
  • לאחר החזרה לארץ, בעלי דרכון זמני נדרשים להנפיק דרכון קבוע.

שלבי הנפקת דרכון זמני ומסמכים נדרשים

על מנת להגיש בקשת דרכון זמני, יש להגיע ללשכת רשות האוכלוסין שאליה אתם משויכים. אם אינכם יודעים לאיזו לשכה אתם משויכים, ניתן לבדוק זאת באתר GOV של המדינה. כך זה ייראה בפועל:

לאחר שתאתרו את הלשכה שאליה אתם משויכים, צרפו לטופס הבקשה 2 תמונות פספורט, כמו גם אישור תשלום אגרה. יש לקחת בחשבון כי עלות השירות היא 410 ₪ לבגירים מעל גילאי 18, או 210 ₪ בגין הנפקה לקטינים.

לסיכום, הקדימו תרופה למכה והנפיקו דרכון מראש

לסיכומו של דבר, בדיקת תוקף דרכון יציאה מהארץ לפי יעד היא השלב הראשון, בעוד שלאחר מכן, יהיה חשוב לבדוק את האופציות העומדות מולכם. אם אתם נמצאים כ-48 שעות לפני הטיסה, האופציה היחידה שלכם היא כנראה הוצאת דרכון זמני בנתב"ג.

על מנת למנוע כל מיני סיבוכים מיותרים או סירוב יציאה מהארץ, חשוב לדאוג לנושא הדרכון כמה שיותר בהקדם. אם אינכם בקיאים בתהליך הנפקת הדרכון, ישנן חברות פרטיות צד ג' אשר עוסקות בכך ומספקות ליווי מקצועי מלא בתהליך.

המאמר נכתב בשיתוף אתר גודיי – https://www.gooday.co.il

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!