פטור מוויזה קרב, האם עדיין נצטרך ויזה לארה"ב?

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

אם אתם עדיין במרדפים אחרי השגרירות האמריקנית בישראל, דעו כי ממש אוטוטו יהיה ניתן לקבל אשרת כניסה לארצות הברית באמצעות מערכת אלקטרונית חדשה, לאור המזכר ההבנות שנחתם זה עתה. המערכת נקראת "esta", ומטרתה העיקרית היא להסדיר מחדש את ההגירה לארה"ב – המשיכו לקרוא.

ארה"ב של השנים האחרונות היא לא אותה אמריקה של פעם, מלבד פרט אחד; ההגירה אליה גדולה כמו תמיד. בשנים האחרונות, ההגירה לארה"ב אפילו מתחזקת בעקבות מלחמת רוסיה-אוקראינה ובגלל גורמים גלובליים שונים, כאשר מערכת אישורי הכניסה esta היא זו שמגיעה כדי לשנות את פני הדברים האלו. אם עד היום יש צורך להוציא ויזה לארה"ב כדי להיכנס לגבולותיה, מערכת esta מציגה את היתרונות הבאים:

  • בקרה: בקרה אלקטרונית על הנכנסים לגבולות אמריקה.
  • פשיעה: ארה"ב תבדוק באמצעות מערכת esta את העבר הפלילי של המבקשים להיכנס אליה, מה שצפוי להוריד את אחוזי הפשיעה.
  • הגירה: ארה"ב שואפת להקטין את ההגירה הבלתי חוקית אליה.
  • היתר כניסה: תוכלו לקבל היתר כניסה ל-90 יום לארה"ב ללא בקשת ויזה.

פטור מוויזה לישראלים – מה עתיד לקרות?

אם עד היום ישראלים היו צריכים להמתין חודשים ולפעמים גם יותר משנה כדי לקבל ויזה לארצות הברית, הרי שאוטוטו המצב הזה הולך להשתנות. התוכנית שתעניק לישראלים פטור מוויזה לארה"ב, שנקראת גם "esta", עומדת להיכנס לתוף ולשנות את פני הדברים.

כחלק מהתוכנית החדשה הכוללת כניסה לארה"ב ללא ויזה, ישראל מתחייבת להתיר כניסת פלסטינים בעלי דרכון אמריקאי לישראל, בתמורה.

  • מתי התוכנית נכנסת לתוקף: החל מה-30 בספטמבר 2023, ישראלים יוכלו להיכנס לארה"ב ללא ויזה אלא עם אישור esta בלבד.
  • אילו ישראלים לא יהיו זכאים לפטור: אם יש לכם רישום פלילי, או סיבוכים מסוגים שונים עם המשכנתא, חובות ועוד, ייתכן שלא תוכלו לקבל אישור כניסה לארה"ב.
  • לכמה זמן האשרה תקפה: עם אישור esta בידיכם, תוכלו לבקר באמריקה למשך תקופה של עד 90 ימים.
  • מה הוויזה כוללת חוץ מתיירות: מלבד היכולת לתייר באמריקה למשך 90 ימים, תוכלו לנסוע גם למטרות עסקים, ביקור משפחה ועוד.

באילו מקרים נצטרך ויזה למרות הפטור הקיים לישראלים?

במקרים מסוימים ישראלים עדיין יעדיפו או יצטרכו להוציא ויזה, כאשר הוצאת הוויזה לארה"ב תעניק להם כמה יתרונות שונים. ניתן להתייחס למשל לנקודות הבאות:

  • שהות ממושכת: אם ברצונכם להגיע לארה"ב למשך של תקופה העולה על 90 ימים, תצטרכו להוציא ויזה לאמריקה.
  • עבודה: בכל ענף ותחום קיימים היתרים שונים המאפשרים כניסה לארה"ב, כך שיש להוציא את ויזת העבודה בהתאם לתעשייה בה אתם עוסקים.
  • פיתוח עסק: לא ניתן להקים עסקים בארה"ב ללא אישורים פדרליים, ממלכתיים ובירוקרטיים שונים, לכן פיתוח עסק באמריקה יחייב הוצאת ויזה מסודרת, ואישור ESTA לא יספיק.
  • סירוב esta: אם מסיבה מסוימת תמלאו טופס esta ותסורבו, תצטרכו לפנות ולהגיש בקשה לויזה

לסיכום, כיצד נכנסים לארה"ב בימינו?

נכון לכתיבת שורות אלו, הדרך לארה"ב כרגע היא באמצעות ויזה בלבד או ישראלים בעלי דרכון אירופאי במדינות שבהסכם תוכנית ויתור מויזה אשר כבר עושים שימוש ב esta. אם אתם קוראים את השורות האלו לאחר ה-30 בספטמבר 2023, סביר להניח שכבר תוכלו להוציא אישור ESTA ולחגוג את דרככם לארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות.

יש לציין, הוצאת אישור ESTA אמנם תהיה קלה ומהירה מאשר תהליך הוויזה, אבל עדיין, חשוב לעשות את הדברים בצורה נכונה. כל טעות קטנה יכולה להוביל לפסילת הבקשה, ככה שחשוב לעשות זאת בליווי מקצועי. כל עוד תמלאו את כלל הפרטים בצורה מדויקת, התהליך אמור להיות יחסית קצר ותוכלו להיכנס לארה"ב בעזרת אישור ESTA הנכסף.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!