איך ניתן לעשות רילוקיישן לאירופה ללא דרכון זר?

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

המצב בארץ גורם לישראלים רבים לחפש מקומות אחרים לחיות בהם. כידוע ללא דרכון זר קשה למצוא מקום מתאים – אלא אם כן משקיעים בנדל"ן. לפניכם 3 מדינות אירופאיות שהחיים בהן נעימים מאוד, ושמציעות ויזה ורילוקיישן על בסיס רכישת נכס.

 

חיים נעימים ביוון עם ויזת הזהב

עם מזג אוויר דומה מאוד לזה של ישראל, אנשים נינוחים, תנופת התפתחות והמון שלווה, אין פלא שיוון קוסמת לנו. לא מעט ישראלים כבר עברו לחיות באתונה, בכרתים, בקורפו ובמקומות אחרים במדינה שהביאה לעולם את הדמוקרטיה, הפילוסופיה והאוזו. הדרך לשהות חוקית, כולל קבלת שירותי בריאות וחינוך, ולמעשה גם תנועה חופשית ברחבי אירופה, עוברת ברכישת נכס בהתאם לתנאי תוכנית הגולדן ויזה.

התוכנית מעניקה ויזה עבור השקעות נדל"ן באתונה בסכום של 500,000 אירו ומעלה. בחלק מהשכונות באתונה הרף נמוך משמעותית: 250,000 אירו בלבד, ועוד כדאי לדעת שבני משפחה מדרגה ראשונה יכולים לקנות ביחד נכס – ולקבל כולם את ויזת הזהב. למעשה בכל מקרה בני המשפחה מהמעגל הראשון מקבלים את הוויזה ביחד עם המשקיע/ה. תוקף הוויזה – 5 שנים, ולאחר מכן ניתן להאריכה בקלות ואף לקבל אזרחות יוונית שהיא כמובן אזרחות אירופאית לכל דבר.

 

ויזת משקיעים לפורטוגל

אחרי שישראלים רבים קיבלו דרכון פורטוגלי, מציעה המדינה שבקצה המערבי של אירופה גם ויזת משקיעים. חשוב לציין שההשקעה לא חייבת להיות בנדל"ן: מי שמקים עסק שמייצר 10 מקומות עבודה יקבל ויזה, וכך גם מי שמשקיע מיליון אירו ומעלה בחשבון השקעות בבנק בפורטוגל (וכמובן לא פודה את הכסף). במקרה של רכישת נדל"ן כהשקעה, המינימום הוא 500,000 אירו (במקרים מסוימים כמו למשל השקעה בפריפריה, הרף נמוך יותר).

תוקף הוויזה הוא לשנה, ולאחר מכן ניתן להאריך בשנתיים נוספות בכל פעם. לאחר מספר שנים ניתן לפתוח בתהליך לקבלת אזרחות פורטוגלית.

 

ויזה לספרד

גם ספרד מציעה מספר מסלולים לתושבות עבור המשקיעים בה. אופציה אחת היא רכישת נדל"ן בערך של 500,000 אירו ומעלה, אופציה שנייה היא הקמת עסק בהשקעה של מיליון אירו ומעלה, אפשר גם להשקיע באג"ח של ממשלת ספרד בסכום של 2 מיליון אירו ומעלה, או לחילופין להשקיע בחברה ספרדית לפחות מיליון אירו.

הוויזה מקנה תושבות לשנה אחת. לאחר מכן תוכלו לבקש אישור להישאר בספרד למשל עוד שנתיים, ולאחר מכן שנתיים נוספות. בתום 5 שנים, שבמהלכן ההשקעה כמובן חייבת להישמר, תוכלו לבקש תושבות קבע במדינה, ואחרי עוד 10 שנים – להתאזרח.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!