דרכון גרמני – מי זכאי, יתרונות ואיך מתחילים את התהליך?

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

מי שמקבל אזרחות גרמנית הינו בעל הזכות האוטומטית להוציא דרכון גרמני ולפתוח לעצמו עולם ומלואו שסגור בפני רוב רובם של הישראלים. עד לאוגוסט 2021 ממשלת גרמניה אישרה הגשות לקבלת אזרחות גרמנית רק בתנאים מסוימים שהיו מאוד קשיחים ונוקשים.

החל מתאריך זה ואילך שונה החוק הגרמני וכעת הוצאת דרכון גרמני אפשרית עבורכם יותר מאי פעם.

מי זכאי לאזרחות גרמנית על פי החוק החדש, למה זה כל כך כדאי ואיך עושים זאת בפועל? ריכזנו עבורכם את כל התשובות.

 

הוצאת דרכון גרמני – מה היה עד שנת 2021?

עד שנת 2021, התנאים לקבלת אזרחות גרמנית הציבו מחסום מאוד ברור – רק מי שהינו צאצא לאזרח גרמני עשוי להיות זכאי לקבלת דרכון גרמני.

כלומר, היה הצורך להוכיח כי מגיש הבקשה הוא צאצא של אזרח גרמניה, מה שלא תמיד היה הדבר בפועל, שכן יהודים רבים התגוררו בגרמניה בין השנים 1933 ל-1945 מבלי שיהיו אזרחים בה.

דבר נוסף שהיה צריך לקחת בחשבון הוא שמגישי בקשה שהינם צאצאים לגרמני זכר קיבלו את האזרחות, בעוד מי שנולד לפני שנת 1953 והוא צאצא לאם גרמניה לא היה זכאי.

 

ומה המצב כיום?

כיום המצב שונה לחלוטין וכדאי מאוד למהר ולנצל את החוק החדש על מנת לקבל דרכון גרמני בקלות יחסית. גרמניה שינתה את דרישותיה לחלוטין עם החוק החדש ולמעשה קובעת כי לא רק צאצאים לאזרחי גרמניה יכולים לקבל דרכון גרמני, אלא כל מי שהינו צאצא למגורש מגרמניה ללא קשר לאזרחותו.

בנוסף, החוק הגרמני החדש מייתר את הצורך להוכיח צאצאות לגבר או לאישה, העיקר שמוכיחים כי מרכז החיים של היהודי הנרדף התקיים איפשהו בין התאריכים 1933 ל-1945, ומכאן והלאה כל השושלת יכולה לקבל אזרחות גרמנית ודרכון. זהו מקרה מיוחד בו גם אין צורך להגיע לגרמניה כדי להוציא אזרחות, אין צורך להוכיח זיקה כלשהי או את ידיעת השפה. 

 

למה כדאי לכם להוציא דרכון גרמני?

גרמניה הינה אחת מהמדינות המתקדמות ביותר באירופה מבחינה כלכלית וחברתית. מעבר לתנאים הטובים לאזרחי מדינה משגשגת זו, היתרונות שמקנה האזרחות הגרמנית כוללים את האפשרות להיות תושב בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי, לגור במדינות אלו, לעבוד, לעשות עסקים, לרכוש נכסים וכל זאת ללא בירוקרטיה מעייפת.

גם מי שרוצה ללמוד, יכול לעשות זאת בכל רחבי אירופה, עם סבסודים משמעותיים (עד 100%), תנאי קבלה נמוכים וחיים סטודנטיאליים יוצאי דופן. בנוסף, מעבר בין מדינות יכול להתבצע ביתר קלות על ידי ישראלים שמחזיקים בדרכון גרמני בשל אזרחותם הנוספת וכמו כן, אין צורך בוויזה לארה"ב.

 

איך ניתן להתחיל תהליך הסדרת דרכון גרמני?

אתם בוודאי רוצים כבר לדעת איך ניתן להתחיל תהליך הסדרת דרכון גרמני? ובכן, כל שעליכם לעשות הוא להוריד מהאינטרנט טופס אשר נקרא "תצהיר בקשה לאזרחות גרמנית", למלא את כל הפרטים, לצרף את כל המסמכים הנדרשים (ר' בהמשך), בשפה הגרמנית, מתורגמים וחתומים על ידי נוטריון ולשלוח לקונסוליה הגרמנית.

במידה ותימצאו זכאים וכל המסמכים שלכם תקינים, לאחר פרק זמן של מספר חודשים עד שנתיים תקבלו אישור על כך שהינכם אזרחי גרמניה ותוכלו לקבוע תור במשרד הפנים שלהם על מנת לקבל דרכון גרמני. 

 

הוצאת דרכון גרמני בעזרת עורך דין – הדרך המומלצת

עוד אפשרות היא לבצע את כל התהליך בליווי עורך דין שמתמחה בנושא ולמעשה זוהי האפשרות המומלצת יותר. רבים תוהים למה כדאי להוציא דרכון גרמני עם עורך דין.

הסיבות המרכזיות היא מאחר והוא יוכל לכוון אתכם על בסיס איזה סעיף בחוק הגרמני להגיש את הבקשה, להשיג עבורכם את כל המסמכים וההוכחות של צאצאות למגורש גרמניה ונרדף הנאצים, להשיג לכם אישורי מרכז חיים של המגורש (חשבון בנק, דירה, עסקים ועוד), לתרגם עבורכם את כל המסמכים לגרמנית, להתקשר עם ארכיונים וארכיבים בגרמניה ולמלא את הבקשה שלכם בצורה המדויקת ביותר כך שלא יתרחשו עיכובים מיותרים.

בנוסף, לעורך דין יש מחויבויות חוקיות כלפי לקוחותיו שפעמים רבות לא חלות על חברות פרטיות בתחום.

דרכון

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!