איך להוציא דרכון גרמני בקלות?

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

האפשרות להוציא דרכון גרמני מעוררת בשנים האחרונות עניין רב בקרב ישראלים, בעיקר אלה ממוצא יהודי גרמני. עדכון חוקי האזרחות הגרמניים הקל משמעותית על התהליך, והפך אותו לאפשרות שניתן לממש בסיכויי הצלחה מאוד גבוהים. להלן נתייחס לצעדים שצריך לעשות, כדי להוציא את הדרכון יותר בקלות.

הרפורמה המשפטית שקירבה אלינו את הדרכון

הבסיס להקלות בתהליך הוצאת דרכון גרמני נשען על תיקונים משפטיים שנוסחו בגרמניה בשנת 2021. תיקונים אלה נועדו לשנות ולבטל נקודות מפלות או עיוותים, במיוחד כאלה שנגעו בצאצאי יהודים שנרדפו בתקופת המשטר הנאצי. בעבר, הזכות להגיש בקשה לאזרחות הייתה שמורה כמעט באופן בלבדי למי שהיו צאצאים ישירים של אזרחים גרמנים. כעת, הרפורמות מאפשרות כיום גם לצאצאי יהודים שהיו תושבים במדינה ולא אזרחים (לפני ובזמן עליית הנאצים), להגיש בקשת אזרחות עם סיכויי הצלחה מאוד גבוהים. ההמלצה שלנו, ודאו שאתם יודעים לפחות באופן כללית את ההיסטוריה המשפחתית שלכם בגרמניה. כל מסמך או תעודה שמראים על קשר כזה או אחר לגרמניה, מלפני התקופה הנאצית, יכול להיות מאוד משמעותי עבורכם.

איתור מסמכים לצורך הוצאת הדרכון – מה חשוב לדעת?

אחד הדברים החשובים, מבהיר עורך דין אזרחות גרמנית, בהגשת בקשה לאזרחות גרמנית על פי החוקים החדשים, הוא הצורך להציג מסמכים גרמניים רשמיים. זה עלול ליצור קשיים מסוימים עבור צאצאים שהוריהם או הורי הוריהם לא שמרו את המסמכים מטעמים כאלה או אחרים, לאחר עלייתם לישראל. גרמניה מקבלת אך ורק מסמכים גרמניים רשמיים כהוכחת לעמידה בתנאי האזרחות. כך למשל מסמכים כגון תעודת לידה, רשומות שמעידות על תושבות וכל צורת זיהוי רשמית אחרת מהתקופה הרלוונטית. לאור זאת, אנו מציעים להתחיל לחפש מסמכים כבר עכשיו. חשוב לדעת שניתן במקרה הצורך לפנות לארכיונים או למוסדות גרמניים שיכולים לעזור לשחזר את ההיסטוריה של משפחתכם. ישנם אנשים שכבר הצליחו להשיג תיעוד ומסמכים באמצעות ארכיונים עירוניים גרמניים או מאגרי מידע אחרים.

עובדה נוספת שראויה לציון היא שהרפורמה הכניסה תיקון נוסף, שמאפשר גם לצאצאי נשים יהודיות גרמניות וגם למי שנולדו מחוץ לנישואין, לעמוד בתנאי הזכאות הנוכחיים. קודם לכן, זו לא הייתה אפשרות. בהחלט כדאי לבדוק את אילן היוחסין שלכם. צאצאי אימהות גרמניות וצאצאי של תושבים גרמנים מן העבר, כעת זכאים לאזרחות. המשמעות היא שיותר ישראלים יכולים לתבוע אזרחות על בסיס קשרים משפחתיים היסטוריים.

בחירת הסיוע המשפטי הנכון

בהתחשב במורכבות תהליך הגשת הבקשה, מומלץ להיעזר בעורך דין בעל ידע מוכח בחוק הגרמני. בקשו לדעת מראש מהי מומחיותו של עורך הדין בליווי בקשות לאזרחות גרמנית. שאלו על ניסיונו, אחוזי ההצלחה והיכרותו עם התיקונים המשפטיים.

היתרונות הגלומים בדרכון הגרמני

לא נסיים לפני שנזכיר כמה וכמה יתרונות דרכון אירופאי. כך למשל החופש לחיות ולעבוד בכל מקום באיחוד האירופי. ניתן בקלות לנסוע ולעבור בין גבולות ובין מדינות רבות. עבור ישראלים ממוצא יהודי גרמני, מדובר גם בהשבת זכויות המגיעות להם מן הצדק ההיסטורי והמשפחתי. רצוי שכל אחד וכל אחת "יעשו חושבים", יבינו את ההשלכות הרחבות של החזקת דרכון גרמני. כך למשל גישה מהירה ונוחה לשוק האירופאי, הזדמנויות נוספות להשכלה ועוד.

לסיכום, התיקונים האחרונים בחוק האזרחות הגרמני יצרו מציאות חדשה. כעת, כאשר אתם יודעים יותר לגבי הכנת המסמכים הדרושים, הרחבת מעגל הזכאים וכל היתרונות, תוכלו לקחת את הצעד הבא. פנייה לייעוץ משפטי מאפשרת כבר כיום לישראלים רבים לקדם את הגשת הבקשה, עם סיכויי הצלחה מאוד טובים. הדרך שלכם לקבלת דרכון גרמני עשויה להיות קצרה מתמיד.

דרכון

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!