איך להוציא אזרחות פורטוגלית

*הוצאת אזרחות צ'כית סלובקית בלבד

תוכן עניינים

אתם שומעים על עוד ועוד אנשים שהוציאו אזרחות פורטוגלית ואתם רוצים לדעת איך להוציא אזרחות פורטוגלית? מדובר על תהליך שיכול לקחת כשנתיים, חשוב להדגיש את זה כבר בהתחלה. יש סיבה מאוד ברורה לכך שכל כך הרבה אנשים בוחרים להתחיל בתהליך הזה למרות משך הזה שהוא לוקח. אם אתם רוצים לדעת איך להוציא אזרחות פורטוגלית תדעו שיש לכם שתי אפשרויות, האפשרות הראשונה היא להוציא אזרחות פורטוגלית באופן עצמאי, האפשרות השנייה היא בליווי של עורך דין. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על איך להוציא אזרחות פורטוגלית.

הוצאת אזרחות פורטוגלית שלב אחרי שלב

כל השלבים הם רלוונטים לשני המקרים, בין אם אתם פועלים באופן עצמאי ובין אם אתם נעזרים בעורך דין. בתור התחלה, יהיה עליכםאם אתם רוצים לדעת איך להוציא אזרחות פורטוגלית תדעו שיש לכם שתי אפשרויות, האפשרות הראשונה היא להוציא אזרחות פורטוגלית באופן עצמאי לוודא שאתם עומדים בכל תנאי הסף להוצאת אזרחות פורטוגלית: המבקש מעל גיל 18, המבקש יהודי, המבקש הוא בעל זיקה לפורטוגל (מגורשי ספרד), היעדר עבר פלילי (תעודת יושר). ברגע שאתם עונים על כל תנאי הסף תוכלו לוודא אם אתם בכלל זכאים להוציא דרכון פורטוגלי. מי שזכאי להנפיק דרכון פורטוגלי צריך להיות ממוצא של אחת מהמדינות הבאות: סוריה, איטליה, יוון, מצרים, לוב, לבנון, טורקיה, מרוקו, ברזיל, ארגנטינה, עיראק, הולנד ויוגוסלביה.

בדיקת הזכאות שלכם יכולה להתבצע באתר על פי שם המשפחה שלכם. חשוב להדגיש, יש מקרים בהם השם משפחה שלכם לא יופיע באתר ועם זאת, אתם כן תהיו זכאים להוצאת אזרחות פורטוגלית. יש מקרים בהם נדרשת בדיקה גנאולוגית שעלותה נעה בין 2,500 ש"ח עד 4,000 ש"ח. המחיר הזה לא קשור למחיר הכולל של הוצאת אזרחות פורטוגלית. לאחר שעברתם את השלב הזה ונמצאתם זכאים, הגיע הזמן להתחיל למלא טפסים. תוכלו להדפיס את כל המסמכים הרלוונטים למילוי דרך משרד הפנים. יהיה עליכם להנפיק תעודת יושר, תעודת זהות, דרכון, רצוי גם להוסיף תעודת לידה של הסבים והסבתות שלכם, כתובה ועוד מסמכים אשר מעידים על הזיקה שלכם לפורטוגל. את כל המסמכים שאתם שולחים יש לתרגם לפורטוגזית עם חותמת אפוסטיל ונוטריון.

את כל המסמכים שמילאתם יש לשלוח לקהילה היהודית בפורטוגל. לאחר מכן, לאחר אישור הקהילה היהודית יש להמשיך בתהליך למלא את יתר הטפסים ויש לשלם את האגרות בארץ ובחו"ל. כמו כן, עורך דין מטעם הרשויות בפורטוגל צריך לבדוק את המסמכים שלכם, סכום נוסף שאתם צריכים לשלם. לאחר ששילמתם את כל האגרות והטפסים נמצאים ברשויות בפורטוגל, ניתן יהיה לסיים את התהליך על תשלום אגרה בסך 250 אירו ולאחר מכן, תקבלו אישור מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל שהבקשה נמצאת בתהליך. משך זמן התהליך נע בין שנה לעד שנתיים וחצי, כאשר מדובר על קטינים, משך זמן ההמתנה פוחת.

למה כדאי להיעזר בעורך דין?כאשר אתם יודעים איך להוציא אזרחות פורטוגלית, אתם מבינים שמדובר על תהליך שלוקח שנתיים ועולה לא מעט

מדובר על תהליך שהוא לא תהליך פשוט במיוחד, אמנם כן ברור מאוד אילו טפסים צריך למלא אבל האופן בו אתם שולחים את הטפסים ואת הנימוקים שלכם לזיקה לפורטוגל הוא הכרחי להצלחת התהליך. לכן, ליווי של עורך דין מנוסה יכול רק לעזור לכם לצלוח את התהליך באופן מהיר. המחיר אותו נשלם עבור שכר הטרחה לעורך דין או חברה מקצועית אשר תלווה אותנו בכל התהליך היא בעלות של כ-2,500 ש"ח עבור התהליך שלוקח כשנתיים. נחזור שנית, ניתן לוותר על שירותיו של עורך דין, אך במקרה של דחייה או טפסים שאינם עונים על הבקשה החוקית, יהיה עליכם להתחיל את התהליך בשנית ולעיתים, הבקשה שלכם יכולה להיפסל בגלל טעות מינורית.

המחיר הכולל של הוצאת אזרחות פורטוגלית (כולל שירות של עורך דין) נעה בין 7,500 ש"ח ועד 10,000 ש"ח. המחיר כולל את כל האגרות שאתם צריכים לשלם ואת השירות של עורך הדין בארץ ובחו"ל. מדובר על חבילה כוללת אשר מוצעת לכל מי שמבקש להתחיל בתהליך הזה. יש לציין, במקרה של צורך בבדיקה גנאולוגית, המחיר יכול לעלות.

למה בכלל צריך אזרחות פורטוגלית?

עכשיו כאשר אתם יודעים איך להוציא אזרחות פורטוגלית, אתם מבינים שמדובר על תהליך שלוקח שנתיים ועולה לא מעט… בטח אתם תוהים לעצמכם עד כמה זה בכלל קריטי אם תוציאו אזרחות פורטוגלית. אנשים רבים בוחרים להוציא דרכון פורטוגלי שלמעשה הוא דרכון אירופאי לאו דווקא עבורם, אלא דווקא עבור עתיד הילדים שלהם וגם לעצמם. הוצאת דרכון אירופאי יכולה להיות עבור מעבר לאירופה, ככה תוכלו להנות מכל ההטבות אשר מגיעות לאזרחי אירופה ולא להרגיש מהגרים במלוא מובן המילה.

כמו כן, ברגע שיש לכם אזרחות פורטוגלית, כל ילד שנולד לכם יהיה אוטומטית זכאי לדרכון אירופאי. מי שיש לו דרכון אירופאי יכול להנות מהטבות רבות, ביניהן גם לימודים אקדמיים חינם במוסדות הלימוד המובילים בעולם. בעוד שבארץ המחיר עבור שכר הלימוד רק עולה ועולה, באירופה אתם יכולים לקבל לימודים משמעותיים בחינם או בסבסוד כמעט מלא. אפשר גם לציין את יוקר המחייה בארץ לעומת אירופה. יוקר המחייה פוגע בעסקים ובאזרחים רבים, באירופה אתם יכולים להנות מההטבות של האיחוד האירופי אשר הופך עסקים להרבה יותר פשוטים לניהול וכתוצאה מכך, יוקר המחייה פוחת. ולסיום, אם אתם חושבים לטוס לארה"ב או לאוסטרליה, אתם תצטרכו להוציא ויזה, תהליך שהיום יכול לקחת כמה חודשים. כאשר יש לכם אזרחות אירופאית, אתם לא צריכים ויזה בכלל. מלבד לכך, דרכון אירופאי מקנה לכם מעבר חופשי בכל מדינות אירופה. עכשיו אתם בוודאי מבינים איך להוציא אזרחות פורטוגלית ולמה זה כל כך משתלם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!